איך אנשים יגיבו כשהם נתקלים בבני משפחותיהם המחופשים להומלסים

איך אנשים מגיבים להומלסים ברחובות? אם גם אתם מסיטים את המבט לכיוון השני, מגלים עניין פתאומי בסמרטפון שלכם ועושים הכל כדי לא להביט לאנשים השרועים ברחובות ישר בעיניים, אין סיבה להרגיש רע. התגובה הזו נפוצה למדי, רצון אנושי בסיסי ומובן לא לראות את מה שלא נעים לראות ואולי גם לא לראות את עצמנו במקומם.

זו בדיוק מטרת ניסוי החברתי הזה, אנשים “רגילים” הסכימו להתחפש להומלסים כאשר התחפושות הותאמו כדי לשוות להם מראה טיפוסי של הומלסים ברחובות ניו יורק. הם צולמו באיזור המגורים של המשפחה שלהם ולא נאמר להם מראש מה מטרת הניסוי. מצלמה נסתרת שהותקנה ברחוב תיעדה כיצד נהגו בני המשפחה של “ההומלסים” כאשר עברו לידם. קמפיין Make them Visible הוכיח כי אף לא אחד מהאנשים שנבדקו בניסוי זיהה את בני משפחתו כאשר הם התחפשו להומלסים. התגובות שלהם לקטעי הווידאו שתיעדו אותם שוות זהב. המסר עבר: מטרת הניסוי מוכיחה שהומלסים הם שקופים.

“האם ההומלסים הפכו כה בלתי נראים, כך שלא נזהה אפילו את בני המשפחה שלנו אם יגורו ברחובות?”, שואל הסרטון שהופק עבור New York City Rescue Mission וצולם סמוך לבית המחסה של הארגון בסוהו בניו יורק. הסרטון הזה ממחיש שהומלסים הם אנשים בדיוק כמונו, מסר קרייג מייס, מנהל ה-NYCRM, עם הבדל חשוב אחד: “הם במשבר וסובלים מכאב”.

תודה לשלום פרץ ולמרטין ווינשטיין על הטיפ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן