ניהול מוניטין ברשת על ידי משרד פרסום

בשנת 2013 התבקש גוגל לענות על קרוב ל- 70,000 שאילתות מדי שנייה (ואם אתם לא מאמינים, תשאלו את גוגל…). אנחנו אוהבים לדעת כמה שיותר על כל דבר, ובין השאר משתמשים במנוע החיפוש המשוכלל גם כדי לקבל אינפורמציה על אנשי עסקים, עורכי דין, רופאים, פוליטיקאים ודמויות ציבוריות אחרות. פרסום שלילי אודות איש עסקים או חוות דעת ביקורתית על רופא עלולים להיות הרסניים מבחינת הקריירה שלהם, גם אם הם תוצר של אינטרסים זרים וכלל אין להם אחיזה במציאות, כך שאין פלא כי יותר ויותר אנשים נעזרים בשירות הנקרא ניהול מוניטין ברשת (ובראשי תיבות, ORM – Online Reputation Management).

המטרה של ניהול מוניטין ברשת היא יצירת תדמית אינטרנטית נאותה. הכלים הנדרשים לשם כך מגוונים ומחייבים מיומנות של ממש הן בקידום אתרים והן ביחסי ציבור. מי שמציע את השירות הזה הן חברות שונות הפועלות בתחום השיווק באינטרנט וכן משרדי פרסום, אם כי לא כל משרד פרסום מתמחה ב- ORM.

עוד חשוב להדגיש כי אנשי ציבור רבים וכן בעלי מקצועות חופשיים הזקוקים למוניטין מרשימים נעזרים בשירות ניהול מוניטין באינטרנט באופן שוטף ולא בהכרח לאחר משבר תקשורתי או הופעת אזכורים שליליים בגוגל – שהרי כפי שכבר אמרו חז”ל, אם טיפש משליך אבן לתוך באר, אפילו אלף חכמים יתקשו להוציאה (אם כי מומחי ניהול מוניטין ברשת יצליחו להעלים את האבן השלילית מעיני הציבור).

השלבים השונים של ניהול מוניטין ברשת

על מנת שהדף הראשון בתוצאות החיפוש הרלוונטיות בגוגל יתמלא במופעים חיוביים שייצרו את התדמית הרצויה, מתחילים אנשי משרד פרסום מודרני המתמחה ב- ORM (או אנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט) לקדם אתרים בהם כבר יש אזכורים שכאלה אודות הלקוח שלהם.

במקביל, כדי להבטיח שבדף הראשון (ולעיתים גם בדף השני, בהתאם למסגרת התקציב המוקדשת לניהול המוניטין) לא תהיינה תוצאות לא רצויות, יש ליצור עוד תכנים שמהם ישתקף הלקוח במלוא הדרו כך שמי שמחפש אותו בגוגל יקשר אותו לערכים נכונים ורצויים מבחינתו.

יצירת התכנים החיוביים חייבת להיות מבוססת על המציאות, וזאת בגלל שפרסום בלתי אמין הוא בגדר בומרנג. בנוסף, חשוב ליצור אותם כך שניתן יהיה לקדם אותם במהירות וביעילות על מנת שבסופו של תהליך הדף הראשון בגוגל יכלול אך ורק אזכורים מחמיאים ללקוח.

איך לבחור משרד פרסום עבור ORM?

חלק בלתי נפרד מעבודתו של משרד פרסום הוא שיווק באינטרנט, זירה שבה מתרחשות יותר ויותר פעילויות עסקיות שונות, ובהתאם ישנם לא מעט משרדי פרסום המציעים גם שירות ניהול מוניטין ברשת.

יחד עם זאת חשוב לדעת שאנשי משרד פרסום אולי מנוסים ביצירת יחסי ציבור טובים ובעיצוב תדמית, אולם ניהול מוניטין באינטרנט מחייב קידום מספר רב של אתרים בו זמנית – מלאכה הדורשת מיומנות ודיוק גבוהים מאוד, ובעיקר ניסיון נרחב ב- SEO, כך שאם אתם זקוקים לשירות זה, מומלץ לוודא כי אנשי המקצוע שאת שירותיהם אתם שוכרים אכן אמונים על קידום אתרים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן