איך תנוחת השינה שלכם בשניים מעידה על מערכת היחסים?

אז איך אתם ישנים בלילה? כפיות? גב אל גב? חיבוק חזיתי? החיבוק הצדי? מחקר חדש קובע כי תנוחות השינה שלנו בזוגיות חושף לא מעט על חוזקן של מערכות היחסים שלהן.

המפתח הוא לא סוג התנוחה אלא מידת הריחוק בין בני הזוג, על פי המחקר שהקיף 1,100 בני אדם.

החוקרים באוניברסיטת הרטפורדשיר בבריטניה קובעים כי 86% בני זוג שישנם במרחק של 2.5 ס”מ או פחות ביניהם נוטים להיות הרבה יותר שמחים יחדיו מאלה שישנים במרחק רחב יותר של 76 ס”מ ומעלה (רק 66% מהם מאושרים).

הזוגות המאושרים ביותר הם בני זוג שישנים פנים אל מול פנים ונוגעים זה בזה. הם מסופקים במערכת היחסים שלהם, על פי המחקר שמתבסס על עבודתו של הפסיכיאטר סמואל דנקל.

זוגות שמקפידים על מגע פיזי בלילה מאושרים יותר מאלה שלא נוגעים כלל. עוד התגלה כי אנשים שישנים בתנוחת עובר מלאה נוטים להיות רגישים לביקורת, הססנים וחרדתיים. אלה שישנים בתנוחת “חצי עובר”, כאשר ברכיהם מוטות כלפי מעלה, נוטים להתפשר ולא נוטים לעשות מעשים קיצוניים, קבע החוקר.

אנשים שישנים בתנוחה “המלכותית” – על גבם – נוטים להיות בטוחים בעצמם, פתוחים מחשבתית ותאווי חוויות. אלה שישנים על בטנם כאשר ראשם תחוב בכרית מגלים נטייה לנוקשות ופרפקציוניזם.

המחקר גילה כי 42 אחוז מהזוגות ישנים על הגב, 31% פונים זה לכיוון זה בשנתם ורק 4 אחוז ישנים גב אל גב. מבין הזוגות שנרדמים כאשר עם נוגעים זה בזה, זוגות שישנים פנים מול פנים נוטים להיות שמחים יותר מזוגות שישנים כפיות, פונים לאותו כיוון או פונים לכיוונים מנוגדים.

מבין אלה שלא נוגעים, הזוגות המאושרים יותר פונים לאותו כיוון – הרבה יותר מאלה שישנים גב אל גב או פונים זה לכיוון זה. החוקר שהוביל את המחקר, פרופ’ ריצ’ארד וייסמן, ציין כי 94% מהזוגות שנוגעים זה בזה מאושרים במערכת היחסים שלהם, בהשוואה ל-68% שלא נוגעים. פרופ’ וייסמן שיער כי אנשים שנוגעים זה בזה בשנתם נוטים להיות מוחצנים וגילה כי אמנם, 45% מהמוחצנים נוגעים זה בזה בשנתם, בהשוואה ל-34% בציבור הרחב.

דרך דיילי מייל

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן