האמנית הזו עלתה על הבמה והעיפה את הקהל ואת כל העולם בעקבותיו

דמעות בחול. הסרטון מציג אמנית אוקראינית מרגשת המספרת את סיפורה הכואב של אומה במצור באמצעות חולות שפושטים ולובשים צורה. הוא נצפה יותר מ-26 מיליון פעמים וכשרואים מבינים למה. הקהל לא נותר אדיש לווידאו ומגיבים רבים ביוטיוב הזדהו וקישרו את הסיפור למדיניות הרוסית במשבר הנוכחי באוקראינה למרות שהסרטון הוא בכלל מ-2009 ובימים אלה צבר פופולריות מחודשת.

בשמונה דקות בלבד ובכשרון אין קץ, קסניה סימונובה בת ה-29 הממה את הקהל בגירסה האוקראינית של התוכנית “הדבר הגדול הבא”. באמצעות הנפה ופיזור של אינספור גרגירי חול על משטח מואר היא העבירה בכשרון רב את הסיפור של אהבה צעירה שבאה אל סופה המוקדם בעקבות מלחמת העולם השנייה.

משהו בקצב, הדיוק, הזריזות והרגש שמעבירה סימונובה פשוט מהפנט. היא עוברת מסצנה לסצנה כלאחר יד אבל מדובר כנראה בשעות על גבי שעות של צבירת טכניקה ומיומנות. התוצאה היא סרטון נצחי שלא יעוף מהתודעה כמו חול ברוח.

כמצופה, סימונובה ניצחה בתחרות לאחר שהביאה את השופטים – ורבים בקהל – לכדי דמעות. היא זכתה בכ-110,000 דולרים ובידיעה שהעבירה מסר מהדהד על חוסר הפשר במלחמות ועל המחיר היקר שהוא גובה. מאז הסיפוח הרוסי של חצי האי קרים במרץ, המעצמות המערביות והמזרחיות ערכו השוואות בין המצב הנוכחי למלחמת העולם השנייה. שרת החוץ האמריקנית, הילארי קלינטון, השוותה את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לאדולף היטלר, ואילו רוסיה התייחה לשלטון החדש באוקראינה כניאו נאצים. למעשה, העולם היום הוא מקום מאוד שונה מימי מלחמת העולם השנייה. אוקראינה איבדה מיליונים מבניה במלחמה בין 1939 ל-1945.

סימונובה, שהייתה בת 24 כאשר ערכה את מפגן החול שלה, לא חשבה בכלל שתעורר תהודה כה רבה בכל העולם. “השתתפתי בתחרות רק מפני שיש ילד שאני מכירה שזקוק לניתוח ורציתית לעזור לו”, היא אמרה לגרדיאן ב-2009, “לא התכוונתי לגרום לכל המדינה לבכות”. סימונובה בכלל לא חשבה להיות אמנית חול. בעלה הציע את הרעיון והיא נכנעה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. כאשר חולות הים והנהרות שבחנה התגלו כלא יציבים, בעלה של סימונובה ערך מחקר באינטרנט. הוא מכר את ציוד ההדפסה שלו כדי לקנות שלושה ק”ג של חול וולקני יקר שמשמש את סימונובה עד היום. הפריצה לא הגיעה בקלות. היא תיפקדה כאמא במשרה מלאה במהלך היום ואמנית חול בלילות. למרות הקשיים סימנובה לא ויתרה ובעקבות הזכייה שלה בתחרות הכשרונות היא ערכה יותר מ-200 מופעים של סיפורי חול ברחבי העולם.

הנה כמה סרטונים חדשים של אמנית החול המופלאה הזו:

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן