התגלה מסר בבקבוק בן 100 שנים

מקור: המוזיאון הימי הלאומי של גרמניה בהמבורג

כאשר ריצ’ארד פלאץ יצא בוקר אחד עם קבוצת חברים לחיק הטבע וביקר בים הבלטי, הוא הטמין גלויה בבקבוק והשליך את הבקבוק לים בחוף לאורך הים הבלטי. השנה הייתה 1913. פלאץ, שהיה אז בן 20, כנראה לא שיער לעצמו שהבקבוק יימצא לאחר 100 שנים.

את הבקבוק גילה קונראד פישר, דייג גרמני, בעיר קייל בחודש שעבר. פישר כמעט השליך את הבקבוק בחזרה ליד כאשר הבחין בגלויה של פלאץ בתוכו. פלאץ ביקש בגלויה ממוצא הבקבוק להחזיר אותו לכתובתו בברלין. הבקשה הייתה מעט קשה ליישום בהתחשב בכך שפלאץ מת מזמן. על פי סוכנות הידיעות איי אף פי, תחקירנים איתרו את נכדתו בת ה-62 של פלאץ, אנגלה ארדמן.

בשבוע שעבר קיבלה לידיה ארדמן את הבקבוק לאחר שביקרה במוזיאון הימי הלאומי של גרמניה בהמבורג. “זה רגע בהחלט מרגש”, אמרה ארדמן ל”איי אף פי”, “דמעות זלגו במורד לחיי”.

ארדמן מעולם לא הכירה את פלאץ, שמת ב-1946, אך היא עיינה באלבומים משפחתיים ישנים ולמדה דרכם להכיר את סבה כאשר התבשרה על הגילוי. היא למדה שפלאץ היה סוציאל דמוקרט ואהב לקרוא. הגלויה, עליה הודבקו שני בולים ותמונות של האימפריה הגרמנית, נשלחה בתאריך 17 במאי, 1913. במוזיאון הימי טוענים כי מדובר במסר הכי עתיק בבקבוק שהתגלה, אם כי אחרים טוענים שהתגלו עתיקים ממנו. על פי סוכנות השיאים של גינס, תואר המסר הכי עתיק בבקבוק עד כה שייך לבקבוק מ-1914, שהתגלה ב-2012.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן