נימפומנית: כל התמונות והסרטונים שלא רוצים שתראו (לא בטוח בעבודה)

נימפומניאק (“נימפומנית”), סרטו של הבמאי לארס פון טרייר, הוא דרמה מינית בוטה על מסעה האירוטי של אשה מלידה ועד גיל 50 שמסופר מעיניה של הגיבורה הראשית, ג’ו (שארלוט גינסבורג).

הסרט נחלק לשני חלקים: החלק הראשון, הבוטה יותר, הוצג בבתי הקולנוע מסוימים בארה”ב ב-21 במרץ, 2014 ובטורנטים סמוך לביתכם, והחלק השני, המרוכך, יוצג החודש, החל מה-18 באפריל. הסרט מעורר המחלוקת יצר באזז באמצעות סדרה של טריילרים וטיזרים פרובוקטיביים ביוטיוב ווימאו. “ניפומניאק” הוא חוד החנית במגמה של חלחול הפורנו למיינסטרים ההוליוודי.

זה קורה בלחץ סרטוני הסקס והחוויה הלא מצונזרת של האינטרנט, אך להתייחס לסרט כמתאבן לחרמנים נטו יעשה לו עוול. קטעי המין הבוטים והגרפיים משולבים בסרט כהמחשות לסיפור חייה המורכב והרגיש של הגיבורה ג’ו בצעירותה (הדוגמנית מרטין) ואפשר לראות בהם קולנוע שירד מאולימפוס פורטיני של יצירות סכריניות לאמנות מורכבת יותר ומעוררת מחשבה, ובפרט ראויה להערכה העובדה שהפעם, לשם שינוי, פון טרייר לא משפיל ומענה את הגיבורה שלו אלא מהלל גיבורה שגוברת בסביבתה באמצעות מיניותה. אין כאן מנצחת או מנצחים, כולם דפוקים ואומללים באותה מידה.

פיטר בראדשו, מבקר הקולנוע של ה”גארדיאן” הבריטי כתב כי סרטו החדש של פון טרייר הוא גם הסרט הכי פחות פוגעני שלו. “זהו סרטו הראשון של פון טרייר שאינו מתיחה מעייפת על חשבון הקהל. הוא עוסק במערכת היחסים העדינה ביותר והאפלטונית ביותר שניתן להעלות על הדעת. אשה מדוכאת ומותשת וגבר מבוגר ופגיע, אותם משחקים בצורה מופתית גינזבורג וסקארסגארד”. מגזין הקולנוע הצרפתי החשוב, קאייה דה סינמה, העניק לסרט ארבעה כוכבים מתוך חמישה והסרט נכלל ברשימת הסרטים הטובים של שנת 2013. בביקורת קולנוע שפורסמה במגזין נובל אובזרווטר, הוגדר הסרט כ’פלא אפל'”.

פון טרייר, פרובוקטור בחסד עליון, הכריז בפסטיבל קאן ב-2011 בעקבות “מלנכוליה”, על היותו נאצי, אמר שהיטלר אמנם לא היה איש נחמד אך הוא מבין אותו ויש לו אהדה אליו, אמר שבעיקרון אין לו שום דבר נגד יהודים, אך הגדיר את ישראל כ”קוץ בתחת” ובעקבות זאת הוכרז בפסטיבל אישיות לא רצויה. על רקע השערוריה שפרצה בעקבות “מלנכוליה”. על רקע הדברים האלה, ובעיקר ככל הנראה עקב סצינות המין הבוטות ב”ניפומניאק” וחשש מתגובות הקהל, אף מפיץ טרם רכש את הסרט להקרנה בישראל, על פי “הארץ”. זה אולי מעיד על כך שדווקא בתקופה של שמיים פתוחים ואין סוף ערוצים, התרבות המקומית הולכת ומסתגרת בפורטיניותה, מותירה לסקרנים רק את ההורדות באינטרנט.

אז הנה, המיטב של “נימפומנית” בסיכום ממצה לחסרי סבלנות:

הטריילר הראשון

 

פרק ראשון: הטרף המושלם

 

פרק 2: ג’רום

 

פרק 3: גברת הייץ’

 

פרק 4: תזזית

 

פרק 5: בית הספר הקטן לאורגנים

 

פרק 6: הכנסיה המזרחית והמערבית

 

פרק 7: המראה

 

פרק 8: האקדח

 

טריילר 2

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן