תנועת הבתים הפצפונים: איך דוחסים חיים שלמים במינימום שטח

מוגש באמצעות מימון פלוס, חברת היעוץ המובילה בשוק המשכנתאות, המספקת שירותי ייעוץ משכנתא ללוקחי וממחזרי משכנתאות – ברגע זה ממש, מישהו חוסך עשרות אלפי שקלים על המשכנתא שלו, בזכות מימון פלוס

כמה מקום אתם באמת צריכים? בכמה מהדברים שלכם אתם באמת משתמשים, וכמה מהם הם פשוט תופסים מקום, קיימים כדי להתקיים, שלכם כי לימדו אתכם מילדות שאתם לא יותר מהדברים שיש ברשותכם? אלו השאלות שבבסיס תנועת הבית הפצפונים בארה”ב, והתשובה העיקרית שלהם היא “לא הרבה”.

תנועת הבתים הפצפונים התחילה בסוף שנות התשעים, אבל התחילה לצבור תאוצה רק עם משבר המשכנתאות; יותר ויותר אנשים החליטו לוותר על רכוש מיותר ולעבור לקיום בר-קיימא ומצומצם יותר. התנועה מאמינה בצמצום החיים והתכנסות למרחבים קטנים, זולים וידידותיים לסביבה, וחבריה מעדיפים בתים קטנים כמה שיותר.

דרך Treehugger

ברוח הזאת, חלוצי התנועה בונים את בתיהם – פצפונים וידידותיים לסביבה. בעוד שלתל-אביבי הממוצע חלק גדול מהבתים האלו יראו כמו טירות, האמריקני הממוצע גר בבית שגדול פי-עשרה מבית שכזה, ומעולם לא היה צריך להצטמצם בצורה שכזאת. הצמצום הזה מחייב חשיבה מחודשת על מרחב המחיה, ושימוש יצירתי בו; למשל, חלק גדול מהבתים הפצפונים מחביא את מרחב השינה בגלריה מעל מרחב המגורים הרגיל, כדי לחסוך מקום – שוב, לא משהו שיהיה זר לתל-אביבי הממוצע.

דרך Treehugger

לא רק זאת, אלא גם שחלק גדול מהבתים הפצפונים מגיעים על גלגלים וניתן לשנע אותם ממקום למקום; בנוסף, חלקם הגדול נבנה ע”י בעליהם. הבניה העצמית מורידה את עלויות הבתים הפצפונים אפילו יותר – וזה לא שהם יקרים במיוחד מראש. עלות בית פצפון נעה בד”כ בין 25,000$ ל-70,000$; חלק מהסיבה לפופולריות של התנועה היא העלות הנמוכה של הבתים הללו.

העוני המתפשט וזרימת העושר אל בעלי ההון בכל שכבות החברה מכריחות יותר ויותר אמריקנים למצוא דרכים להתקיים בתקציב נמוך יותר. גם בארה”ב, שליש ממשכרותו הממוצעת של שכיר הולכת לדיור – בשביל רבים מהם, זה אומר שיעבוד לבנק עם משכנתא מנופחת לשנים רבות, וסיכוי סביר להפסיד הכל אם הכלכלה לא תשתקם. אלו שמפחדים מעתיד כזה, יכולים לבחור במקום בבית פצפון בהרכבה עצמית, שיוכלו לקחת איתם למקסיקו כשהכלכלה, או אפוקליפסת הזומבים, תשמיד את מולדתם סופית.

דרך Business Insider

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן