תמונות מהפנטות של הקניונים הנטושים של אמריקה

ארצות הברית היא ארץ הקניונים הבלתי מוגבלים. נראה שהפורמט הזה, של מרכזי קניות סגורים מלאים בחנויות ומבצעים, מצליח במיוחד בארה״ב הגדולה, אפילו יותר ממה שהוא מצליח בארץ. ולמרות זאת, שורה של משברים כלכליים גרמה לכך שלא מעט קניונים מצליחים נאלצו לסגור את שעריהם לאחר שהפכו ללא רווחיים.

ברוב המקרים אפילו לא השתלם להרוס את הקניונים ולבנות במקומם משהו אחר. ככה זה שחיים במדינה כל כך גדולה, בה שטחים פתוחים יש בשפע ולא צריך להאבק על נדל״ן שאפשר לבנות בו. מה שנשאר, עם כך, זה קניונים ריקים ונטושים, מעין מצבות לתרבות הצריכה שלפעמים מנסה ללעוס יותר ממה שהיא מסוגלת לבלוע.

צלמים שנכנסים למבנים הנטושים מגלים מרחבים מהפנטים. מבנים מודרניים לגמרי, עם מעליות ומדרגות אלקטרוניות, שננטשו ונראים כמו חורבות. עציצים שיצאו משליטה והשתלטו על הבטון הנטוש. שלטי נאון כבויים שספק אם אי פעם יראו חשמל. ובעיקר: הזנחה מטורפת של מה שהיה פעם מרכז קהילתי.

1. קניון Rolling Acres באוהיו

הקניון הנטוש הזה נפתח בשנת 1975, ובשיאו כלל 140 חנויות פעילות. ב-31.12.2013 הוא סגר את שעריו – ובינתיים הוא נשאר נטוש.

דרך architecturalafterlife.com

דרך  architecturalafterlife.com

תמונות דרך עמוד הפייסבוק Urbex

2. קניון Hawthorne Plaza Mall בקליפורניה

הקניון הזה בקליפורניה נסגר כבר בשנת 1999, אבל מאז הוא משמש מדי פעם כסט לסרטים הוליוודיים כמו Evolution ו-Minority Report. בשיאו, הקניון הכיל 134 חנויות – היום נשאר שם בעיקר אבק וחלודה.

3. קניון Cloverleaf Mall בוירג׳יניה

הנה קניון שדעך לא בגלל משבר כלכלי אלא בגלל משבר ערכי. בשנות ה-90, הפך הקניון הצבעוני הזה בווירג׳יניה למקום מפגש לחברי כנופיות, שהטילו את אימתם על הלקוחות. במהלך השנים הגיעו למקום פחות ופחות לקוחות, עד שבשנת 2007 הקניון נסגר לגמרי וננטש.

תמונה: fireatwillrva

תמונה: fireatwillrva

תמונה: fireatwillrva

תמונה: 50204706@N07

תמונה: fireatwillrva

תמונה: fireatwillrva

 

4. קניון Randall Park Mall באוהיו

כמו קניונים רבים באיזור אוהיו, גם ה-Randall Park Mall סבל מאוד מהמשבר הכלכלי של תחילת שנות ה-2000 – ונסגר סופית ב-2009. בימים אלה הקניון הנאה הזה עומד להיהרס, ועל חורבותיו צפוי לקום פארק תעשייתי.

תמונות דרך עמוד הפייסבוק Urbex

דרך BuzzFeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן