5 בקבוקי היין היקרים בהיסטוריה

מוגש באמצעות יקב רמת הגולן, יצרני יינות מעולים ויין אדום לטעמך

פסח מתקרב, ואיתו המצווה הנהדרת לשתות כמה כוסות יין בארוחה אחת. גם אם אתם לא חובבי אלכוהול, ללגום מדי כמה זמן יין טוב זה עניין שגם משמח לבב אנוש וגם בריא, ככה שפסח יכול להיות אחלה של תירוץ לעשות את זה.

לפני שאתם יוצאים לקניות של החג ובוחרים איזה בקבוק לקנות, הנה כמה סיפורים קטנים שאולי יתנו לכם השראה לא ללכת הפעם על האופציה הזולה ביותר. מסתבר שגם אם תהיו נדיבים במיוחד בבקבוק שתקנו לליל הסדר – תמיד תוכלו לעלות גבוה יותר. הנה קורותיהם של כמה מבקבוקי היין היקרים ביותר שנמכרו אי פעם בעולם – ומה גרם לחובבי יין להוציא עליהם כל כך הרבה כסף.

1. ההיסטורי

בקבוק אחד של יין מיקב Château Lafite שבצרפת נמכר בסכום הגבוה ביותר ששולם עד כה לבקבוק יין סטנדרטי אחד – כ-160,000 אלף דולר.

הסכום ההיסטורי הזה לא שולם בגלל הטעם המיוחד של היין. להיפך. מדובר בבקבוק שנוצר בשנת 1787, וכשנקנה בסכום האסטרונומי בשנת 85 היה בן כמעט 200 שנה – תקופת זמן שמקלקלת לחלוטין את היין עצמו. הסיבה לתשלום הגבוה הוא מי שעל פי האמונה היה זה שבשבילו הוכן הבקבוק הזה מלכתחילה: תומאס ג׳פרסון.

על פי האמונה, ג׳פרסון נהג לבקר את היקב הזה כששימש כשגריר צרפת. על הבקבוק חרוטות ראשי התיבות של שמו, Th.J, לכן רבים מאמינים שיש לו ערך הסטורי – ולכן גם היה מי שהסכים לשלם עליו כל כך הרבה כסף במכירה פומבית. מאז יש כמה הסטוריונים שהספיקו לטעון שהקשר בין הבקבוק לבין ג׳פרסון לא קיים, מה שאולי גרם לרוכש להרגיש טיפה פראייר.

2. השקוע

בשנת 1916, יצאה ספינת קרב שבדית לרוסיה, במטרה לעביר לחצרו של הצאר ניקולס השני כמה מוצרים שיעודדו את רוחות חיילו. הספינה מעולם לא הגיעה ליעדה – בדרך היא נתקלה בספינה גרמנית, שהשמידה אותה.

ב-1997, כמעט 80 שנה לאחר מכן, שרידי הספינה נמצאו במצולות – וביניהם ארגז של בקבוקי שמפניה ששרדו את הקרב ונשארו שלמים. מסתבר שקרקעית הים היא מקום אידיאלי לשמפניה: הלחץ שם הוא שש אטמפוספרות, בדיוק הלחץ שנמצא בבקבוק, הטמפרטורה קרובה לאפס ואין שום אור. בקיצור: כמו במקרר.

תמונה: Shutterstock

מאז, בקבוקי השמפניה שהוצאו מהמים, מסוג Heidsieck & Co. Monopole Diamant Bleu ומשנת 1907, הפכו לפריט אספנים מבוקש. בקבוק ממוצע של היין המוגז שהתיישן בלב ים יעלה לכם כ-275,000 דולר.

3. הלבן

יינות לבנים נחשבים אצל חובבי היין לנחותים יותר מהאדומים. עם זאת, זה לא אומר שאין גם ביניהם בקבוקים יקרים במיוחד. היקר מביניהם, Chateau d’Yquem משנת 1811, נרכש בשנת 2011 על ידי חובב היינות כריסטיאן וואנק בסכום של 117,000 דולרים.

שנת 1811 מכונה אצל חובבי היינות ״שנת המטאור״, על שמו של מטאור שהופיע בשמיים של אותה שנה, ועל פי האמונה גרם לכל היינות בה להיות מוצלחים במיוחד. בשלב זה, הבקבוק מאוחסן מאחורי זכוכית חסינה ליריות ומוצגת לראווה בבר היינות של וואנק, אך לא לאורך זמן: על פי התוכנית שלו, בשנת 2017 הוא יוציא את היין מהתצוגה שלו וישתה אותו כדי לחגוג 50 שנות עבודה.

4. המפוספס

זוכרים את תומאס ג׳פרסון מהיין הראשון? אז שמו נקשר גם לעסקה נוספת שקשורה בבקבוק יין יקר במיוחד, שהכניס לכיסו של בעליו סכום מטורף של 225,000 דולרים. למעשה, הסכום הזה היה יכול בקלות לגרום לו לאחוז בתואר ״בקבוק היין היקר ביותר בעולם״ – אלא שהבקבוק הזה בעצם אף פעם לא נמכר.

היין, מיקב CHÂTEAU MARGAUX ומשנת 1787, היה גם שייך בעברו, לפחות על פי האמונה, לתומאס ג׳פרסון. סוחר היינות שהשיג את הבקבוק הזה רצה למכור אותו בחצי מיליון דולר – עד שערב אחד, בתאונה מצערת, הבקבוק נשבר. במקום לקבור את עצמו מבושה, סוחר היינות מיהר לפנות לחברת הביטוח, שנאלצה לפצות אותו ב-225,000 דולרים על התאונה.

5. המסחרי

ומה אם אתם רוצים להיות בעלים של בקבוק יין יקר במיוחד, אבל אין לכם קשרים אצל סוחרי יין? אין בעיה, אנחנו יכולים להציע לכם את ה-Château Margaux 2009, בקבוק היין המסחרי היקר ביותר בעולם, שנמכר בסכום זעום של 195,000 דולר לבקבוק בנפח 12 ליטרים.

היקב נחמב למוצלח במיוחד וגם הבציר מצטיין. אם זה עשה לכם חשק, דעו שכדי לקנות את היין המסחרי היקר בעולם תצטרכו קודם לטייל לאחת הארצות העשירות בעולם – שכן היין הזה נמכר רק בחנות יינות שממוקמת בלב שדה התעופה של דובאי.

כנראה שבשביל דברים שווים באמת צריך להתאמץ.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן