מה עומד מאחורי תמונת השיער בבית השחי שפורסמה בפייסבוק של רשת?

תמונה של בחורה שמרימה את ידיה וחושפת בית שחי שעיר לתפארת הועלתה אתמול לעמוד הפייסבוק של ״העולם הבוקר״, תוכנית הבוקר של זכיינית ערוץ 2 רשת, וצברה מאז הרבה מאוד באזז.

התמונה נלקחה מאייטם ששודר בתוכנית אתמול, בו התארחה אסנת איטה סקובלינסקי, מקימת עמוד הפייסבוק ״שיער מיותר? אני אבחר״. אסנת דוגלת בגישה לפיה לנשים יש זכות מלאה לבחור מה לעשות עם גופן ללא צורך לפחד מהשלכות חברתיות. לפני מספר שנים בעיה רפואית אילצה אותה להפסיק לגלח את שיער גופה, ולאחר שגילתה שהיא מתביישת לצאת לרחוב ולבילויים בגופיות כדי לא לחשוף בטעות את בית השחי השעיר לעולם הרחב, החליטה לפתוח את העמוד ולדבר בגלוי בעד הבחירה המודעת להשאר שעירה.

הטענה של אסנת צריכה להיות מובנת מאליה: בחורה לא צריכה להתבייש משיער גופה וזכותה המלאה לבחור שלא לגלח אותו ולהמשיך להתלבש כרגיל, בדיוק כמו שהבחירה לגלח אותו גם היא לגיטימית. בסופו של דבר, מה שחשוב זה האוטונומיה האישית והרגשת הבטחון – ואם צריך להתחיל לשנות את החברה כדי שזו תתחיל להתייחס טוב יותר לנשים שלא רוצות להתיישר עם נורמת העור החלק אותה מכתיבה תרבות המערב – אז דף הפייסבוק וההופעה הטלוויזיונית היא מקום טוב להתחיל בכך.

כמובן שאסנת לא לבד. הראיון בתוכנית הבוקר נעשה בעקבות תמונה שפרסמה מדונה בחשבון האינסטגרם שלה, בה חשפה הכוכבת שגם לה יש בית שחי שעיר וציינה ש״יש לי שיער ארוך ולא איכפת לי״. כמו אסנת וכמו מדונה – נשים רבות נוספות מעדיפות לא להתגלח מסיבות שונות – וזו זכותן המלאה.

למרבה הצער, לא כל הבאזז לה זכתה התגובה היה חיובי. חלק מהמגיבים והמשתפים בפייסבוק כינו את אסנת בכינויי גנאי, ובכך הצדיקו את הבושה שנשים רבות מפחדות ממנה כשהן מחליטות לעשות צעד כזה. אסנת עצמה, למרבה השמחה, לא לוקחת ללב. ״ממש לא נפגעת או נעלבת מזה, זה די צפוי. סתם אין לי כח לטיעונים המטופשים והלעוסים של הטרולים״, היא כתבה בדף הפייסבוק שלה.

מומלץ מאוד לראות את הראיון המלא באתר של ״רשת״.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן