המדריך השלם למיזם אורנג’ לסטארטאפים בדור הרביעי

הדור הרביעי מתקרב. לאחר שבשנים האחרונות הרשת הסלולרית בישראל נכנסה לפיגור טכנולוגי ביחס למקבילה לה בארצות הברית, אנחנו סוף סוף מצליחים להדביק את הקצב. בקרוב Orange צפוייה להתחיל להציע ללקוחות שלה מסלולים ברשת דור 4, שמבטיחה קצבי גלישה מהירים מאי פעם.

כאן יהיו שישאלו למה הם בכלל צריכים את הדור הרביעי הזה. הרי הסמרטפונים שלנו עובדים טוב מאוד גם עם דור שלישי, האם השדרוג הזה בכלל הכרחי? בתשובה לשאלה זו צריך להזכר מתי פותחה הטכנולוגיה שעומדת מאחורי רשתות 3G: זה היה בתחילת שנות ה-2000, הרבה לפני עידן הסמארטפונים והאינטרנט המהיר ברשתות הביתיות. אמנם מאז חלו שיפורים גם ברשתות דור שלישי – אבל מבחינה טכנולוגית, הרשת הזו מיועדת למכשירים של אתמול.

בדור הרביעי, לעומת זאת, נוכל לנצל את כל מה שאפשר מהסמארטפונים שלנו: גלישה מהירה במיוחד ברשת, הזרמה של סרטים באיכות מצויינת, שיחות וידאו ב-HD, משחקים מרובי משתתפים עם זמן השהייה נמוך במיוחד גם תוך כדי תנועה – הכל יעבוד מצויין ב-4G, שמסוגלת להגיע לקצב הורדה מקסימלי של גיגהביט לשנייה – הרבה יותר ממה שיש לכם בבית אפילו אם שדרגתם ל-100 מגה.

רשת הדור הרביעי תוכל גם להרחיב את המוצרים המקושרים לאינטרנט מעבר למחשבים וסמארטפונים. בעזרתה ניתן יהיה להפעיל מכוניות חכמות ומקושרות, מערכות רפואה מתקדמות ואפילו מכשירים ביתיים כמו המקרר, מכונת הכביסה, המזגן ועוד – שיתחברו כולם לרשת המהירה וכך יוכלו לשרת אתכם בצורה מדוייקת ואישית יותר.

מיזם Orange 4G לסטארטאפים

כדי שבאמת נוכל לנצל את המהירויות והיתרונות של רשת הדור הרביעי – צריך שיהיו לנו תכנים מתאימים. לשם כך, יוצאת Orange במיזם פורץ דרך, שמטרתו לסייע לחברות סטארט-אפ שמפתחות יישומים לרשת 4G.

החברות שיתקבלו למיזם יזכו לקבל גישה לסביבת פיתוח שכוללות מעבדת תקשורת, ציוד קצה, הרצאות מפי מומחים וגם צוות ייעוץ שיעניק להם ליווי מקצועי בתחומים רבים.

אחרי מספר חודשים של עבודה אינטנסטיבית, ב-Orange יבחרו את שלוש החברות המצטיינות ביותר במיזם – ואלה גם יזכו למענקים כספיים: 100,000 שקלים לחברה שתגיע למקום הראשון, 70,000 שקל לשני ו-50,000 לשלישי. אם נוסיף לזה את הערך הכספי שבגישה לסביבת הפיתוח ובליווי – נגלה שהחברות האלה יכולות להרוויח הרבה מאוד כסף.

איך זה יקרה?

בימים אלה נפתחת ההרשמה למיזם. ב-29.3 תסתיים ההרשמה, וב-8.4 תכריז Orange על הנבחרת שלה. בסוף אפריל יתחיל שלב הפיתוח, שיימשך שלושה חודשים אינטנסיביים.

לאחר סיום הפיתוח יועברו החברות להערכת צוות השופטים, שכולל 12 מומחים מתחומים שונים: החל מעיתונאי טכנולוגיה (כמו גיא לוי מ-GSM Israel ושגיא קליין מ-Pocket), דרך אנשי תקשורת (כמו אייל קיציס) ועד לאנשי רפואה ועסקים.

ב-1.8 תכריז Orange על החברות הזוכות – שבתקווה יהיו אלה שיעצבו את העתיד הסלולרי שלנו ברשת הדור הרביעי.

מי יכול להרשם למיזם?

המיזם נועד לחברות סטארט-אפ שעובדות על יישומים לסביבת דור רביעי, וברשותן רעיון או אבטיפוס אשר עושים שימוש ברשת הסלולרית. Orange מוכנה לקבל חברות מכל הסוגים: החל מיזמים בודדים ועד לחברות שכבר עברו סבב גיוס כספים. עם זאת, חברות שמשתמשות בשירותי מיקור חוץ לא יכולות להכנס למיזם.

אם אתם דואגים למוצר שלכם, ב-Orange מבטיחים לחתום אתכם על הסכם סודיות שישמור על הקנין הרוחני שלהם. ההשתתפות במיזם לא מעבירה את השליטה בחברה שלכם לידי Orange – אך אם תהיו טובים מספיק, אולי תקבלו הצעות להשקעה נוספת בחברה שלכם בתמורה למניות.

איפה נרשמים?

ההרשמה מתבצעת באתר המיזם – שגם כולל פרטים רבים נוספים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן