סטנדאפיסט ישראלי יזם תגובה מקורית לקומיקאי צרפתי אנטישמי

לסטנד אפיסט חן מזרחי יש רעיון מקורי להילחם באנטישמיות. הוא קרא למשתמשים ברשתות חברתיות לצלם את עצמם כאשר אחת הידיים שלהם מעל הראש בצורת כרבולת. זה נשמע מטופש, אבל הבקשה הזאת הצליחה כבר לצבור אלפי לייקים ומאות שיתופים בפייסבוק. למה? כי יש מאחוריה מטרה טובה.

בעקבות יוזמה של  יוזמה של בית הקונספטים אלנבימזרחי העלה לעמוד הפייסבוק שלו סרטון שמסביר את העניין. הכל התחיל מהקומיקאי הצרפתי האנטישמי דיודונה, שהמציא את ה״קנל״ – מחווה גופנית שאמורה להחליף את מועל היד הנאצי. בשנים האחרונות ניאו-נאצים וימנים קיצוניים מצלמים עצמם מבצעים את המחווה הזאת במקומות שונים בעולם כהזדהות עם המסרים הגזעניים של הקומיקאי.

קנל בניו יורק. צילום: Meostil CC-BY-3.0

״הוא סטנד-אפיסט מאוד מצליח בצרפת״, מספר מזרחי: ״שבמקום לקחת את הסטנד אם למקום חם ואוהב הוא משתמש בסטנד אפ כדי להפיץ אנטישמיות, גזענות, כדי להפריד בין בני אדם. לי אישית זה מאוד מאוד מאוד מציק״.

תנועת הכרבולת נועדה להחליף את מועל היד ההפוך של דיודונה, ולהזכיר לגזענים שכולנו בני אדם ״מגוכחים באותה מידה״. למסר המעודד הזה הצטרפו עשרות גולשים שצילמו את עצמם עם הכרבולת החביבה, כולל כמה מפורסמים שהחליטו להצטרף לקריאה של מזרחי.

הסיכוי שהכרבולת תשנה את דעותיו הקיצוניות של הקומיקאי הצרפתי אפסיים, והסקפטיים גם יגידו שרוב הסיכויים שעניין הכרבולת נועד אך ורק כדי לקדם את מזרחי עצמו. גם אם זה נכון (ועל פי מה שנראה בסרט ובתגובות זה ממש לא המקרה) – לנסות להעביר מסר של פיוס ושל שוויון דרך מם מטופש בפייסבוק, שמודע לחלוטין להיותו מטופש, נשמע כמו דבר לא מזיק ואולי אפילו מועיל – ואנחנו מקווים שהטרנד ימשיך להתפשט גם עכשיו שחג הפורים כבר עבר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן