מה כבר ביקשנו, להתמוגג כמה רגעים אל מול סרטון קסום ביוטיוב, שמציג זוגות שמתנשקים בפעם הראשונה? כעת מסתבר שהסרטון הזה, שצבר אתמול ויראליות גדולה ברשת (ופורסם גם אצלנו) הוא בכלל לא מה שהוא נראה. זה לא ניסוי מגניב בו לוקחים זוגות זרים ומבקשים מהם להתנשק מול המצלמה – זו בעצם פרסומת לחברת הלבשה.
הסרטון, שצבר קרוב ל-20,000,000 צפיות ביום אחד, הוא למעשה פרסומת לחברת WREN , שאף הפיצה אותו בחשבון הטוויטר שלה תחת הכיתוב “ביקשנו מ-20 זרים להתנשק לראשונה בשביל קולציית החורף שלנו”. גם בתיאור הסרט ביוטיוב מצויין שהוא “מוצג באמצעות WREN”, אך שם לא מצויינת קולקצית הבגדים החדשה שהוא אמור לקדם.
הסרטון עלה מאוחר יותר גם בערוץ היוטיוב הרשמי של WREN – אך זה היה כבר אחרי שהסרטון המקורי, שהועלה לערוץ היוטיוב הפרטי של הבמאית, הפך פופולרי.
זה לא הפרט המאכזב היחיד הנוגע לסרטון. מי שחשב שמדובר ב-20 זרים “רגילים”, יתאכזב לגלות שהרוב המכריע של המתנשקים בסרט הם אנשים שהמצלמה אינה זרה להם: מדובר בעיקר בדוגמנים, שחקנים ומוזיקאים, שרגילים להופיע מול מצלמות וככל הנראה זו לא הפעם הראשונה בה הם צריכים להתנשק עם זרים מוחלטים. לא פלא גם שכולם נראים שם כל כך טוב.
We asked 20 strangers to kiss for the first time for our Fall14 collection #FirstKissVideo http://t.co/M7Iae8KabJ
— WREN (@WRENSTUDIO) March 11, 2014
האם המידע הזה מוריד משהו מהאפקטיביות של הסרט? כנראה שלא. הוא עדיין יפה ומרגש ואפילו קצת קסום. מצד שני, הידיעה שיש מאחוריו כוונה מסחרית, כמו גם שיש סיכוי סביר שחלק מהמצולמים מזייפים את המבוכה, כן קצת חורה, במיוחד לאור ההצלחה הגדולה לה הוא זכה.
אבל כזה הוא האינטרנט. אם זה נראה כמו סרט מרגש, מצולם כמו סרט מרגש וזוכה לפופולריות של סרט מרגש – זו כנראה פרסומת.
דרך Jezebel