10 טיפים שיאפשרו לך להגשים כמעט כל חלום דרך הרשת

הפעם הראשונה בה הבנתי את כוחה של הרשת האינטרנטית הייתה לפני כשש שנים. זה קרה לאחר שצפיתי באופרה וינפרי מראיינת את כדורסלן האן בי איי, ג’ון אמיצ’י, והרגשתי צורך לשאול אותו כמה שאלות נוספות. הייתה לי תחושה שהפייסבוק, הרשת החברתית החדשה (יחסית) אז בישראל, תוכל לסייע לי באיתורו.

הממשק עדיין היה רק באנגלית, הסטטוסים היו תמימים (“בוקר טוב לכולם”), אנשים עשו צ’ק אין בזמן שנכנסו לסופרמרקט כאילו מדובר על כיבוש פסגת האוורסט ושלוש מאות חברים הספיקו על מנת למצב אותך כאושיית רשת.

הקלקתי את שמו של ג’ון אמיצ’י במנוע החיפוש של הרשת וקיבלתי עשרים פרופילים בעלי שם ותמונה זהים. הקלקתי על כולם ולאחר שקיבלתי אישור לחברות, התחלתי לנבור בין אלבומי התמונות והסטטוסים שהיו בהם. תוך עשרים דקות איתרתי את ג’ון אמיצ’י האמיתי (התמונות ממסיבת הבריכה הוכיחו זאת), כתבתי לו, הוא השיב לי והפכנו לחברים טובים במונחים פייסבוקאים כמובן. לימים ניצלתי את החברות האינטרנטית שלנו וראיינתי אותו למוסף “סופשבוע” של עיתון מעריב בו כתבתי באותם הימים.

הפעם השנייה בה הבנתי כוחה של הרשת היה לפני כשכתבתי סטטוס זועם על עסקה לא מוצלחת שביצעתי עם חברת גרופון. חשבתי שהסטטוס הנרגן שאעלה לפייסבוק יגרוף כמה עשרות לייקים, שיתוף של אמא שלי ואולי איזה טלפון מעיתונאי. הוא נכתב בחטף והועלה במוצאי שבת בשעה שרחוקה מלהיות הפריים טיים של הרשת הישראלית. תוך כמה שעות הסטטוס הגיע ל-1,800 שיתופים ו-6,000 לייקים ועשה דרכו לתוכניות הרדיו, הטלוויזיה וכותרות העיתונים העסקיים. גם את הכסף המגיע לי קיבלתי.

בפעם השלישית זה קרה, ממש לאחרונה, כשהחלטתי לצעוק את החלום שלי ברשת להוציא ספר המבוסס על ניסוי אינטרנטי שקיימת במשך שלוש שנים בבלוג בשם “הרשימה” והצלחתי לגייס כרבע מיליון שקלים בפחות מחודשיים! (התמיכה בפרויקט ממשיכה לעוד עשרה ימים ואתם מוזמנים לתפוס לעצמכם עותק מוקדם ומוזל או מתנה אחרת כאן).

כל האירועים האינטרנטיים הדי אגביים הללו היו רגעים מכוננים ביחס שלי לאינטרנט ובעיקר להבנה שבמציאות של ימינו ניתן להגשים כל חלום באמצעות דף, עט, רשימה מזוקקת ומדויקת של חלומות, רשתות חברתיות ומעט תעוזה. ככה הגעתי ל-HBO והצעתי להם לעבד את אחד הספרים שלי לסדרת טלוויזיה, ביקשתי מאנשיה של מדונה להתראיין (וגם סורבתי), פגשתי את מריל סטריפ, ברוס ויליס, ז’ולייט בינוש, נהייתי חבר לעט של רובין שארמה (“הנזיר שמכר את הפארארי”), קיבלתי הצעת עבודה באחת העיתונים הנחשבים בלונדון, הוזמנתי להתארח באוסטרליה בחינם ובלוגר איראני הציע לי לפתוח איתו בלוג עלום שם שמטרתו לקרב בין הלבבות.

כשהעליתי את בלוג “הרשימה” ופרסמתי בו עשרה דברים שאני רוצה להגשים (“קוביות בבטן”, “להקיף את אוסטרליה בחינם”, “לראיין את אופרה וינפרי”, “לשקם הומלס” ועוד) תוך ארבע מאות ימים לא חשבתי שיקרה קסם הרבה יותר גדול ממה שחשבתי. לא שיערתי שתוך פחות משבוע ימים אקבל מיילים מארצות הברית, רואנדה, עירק, איראן, רוסיה, אוסטרליה, הרשות הפלשתינית, אירופה וכמובן ישראל. מאות אנשים זרים ביקשו לעזור לי ולקרב אותי בצעד אל החלום. קיבלתי מאנשים זרים את הכתובת של אופרה וינפרי, את המייל של העוזר האישי שלה, רשת חדרי כושר העניקה לי מנוי חינמי, אוסטרלים זרים הזמינו אותי להתארח בביתם ואלפי אנשים מרחבי העולם שהיו עדים לתהליכים שעברו עלי, שלחו אליי את הרשימות שלהם.

מבלי לשים לב נסחפתי אל עולם של רשימות, חלומות, יעדים ומטרות וממרחק הזמן אני מבין שביצעתי מחקר על החלומות שלנו (החלום העולמי הופולארי ביותר הוא להיות רזים יותר), מה גורם לאנשים מסוימים להצליח להגשים את החלומות ומה מונע מאחרים לעשות זאת ואיך ניתן להגשים לא מעט מהפנטזיות שלנו. הוזמנתי להעביר הרצאות בנושא בארץ ובעולם ובחודשים האחרונים התמסרתי לכתיבת ספר בשם “הרשימה” וגיליתי במהרה את העוצמה של רשימה אפקטיבית ושוב את השימוש באינטרנט.

יובל אברמוביץ’ מזמין אותך להצטרף למסע שלו ולקבל עותק מוקדם של הספר “הרשימה“, להשתתף בהרצאה שלו, לקבל כלים מעשיים להגשים את החלום שלכם ולהיות שותפים מלאים ובעלי אחוזים בתמלוגי הספר. כל הפרטים ממש כאן.

אבל הדבר המרגש ביותר שקרה היה שאנשים מרחבי העולם התחילו לשלוח את הרשימות שלהם אל הבלוג שלי. קיבלתי רשימה משכם, ניו-יורק, אפריקה, עירק, ירדן, נורבגיה, אוסטרליה, רואנדה וכמובן מאות רשימות מישראל. העליתי אותם לרשת ו”הקסם” התחיל לפעול גם עבורם. אנשים התחילו להוריד במשקל, לפגוש אומנים שהם מעריצים, לתעד את סיפור משפחתם, למצוא מקומות עבודה שחשקו בהם והתחילו לצעוק את החלומות שלהם. פעם אחת, מישהי עצרה אותי ברחוב, ושיתפה אותי שאימצה תינוקת בזכות הרשימה.

בימים אלו, כאמור, אני בתהליך מתקדם של עבודה על ספר “הרשימה” שמסכם תבונות של שלוש שנים וקריאת כחמשת אלפים רשימות שנחשפתי אליהם בבלוג בהרצאות ויאפשר לאנשים לצעוק את החלומות שלהם ברשת וממשיך לצעוק כל הדרך להגשמה עצמית.

עשרת הטיפים שלי להגשמת חלום:

    1. כתבו רשימה אפקטיבית, מדויקת ומזוקקת.

    2. העלו אותה לרשתות החברתיות (אתם יותר ממוזמנים להעלות אותה אל האתר שלי באמצעות כפתור ההתחברות).

    3. הפיצו אותה לכל עבר ובקשו מלפחות חמישים חברים שלכם לשתף את הסטטוס / רשימה שלכם. אל תשכחו גם אתם לסייע מעת לעת לאחרים על ידי שיתוף. זאת הדרך הקלה, המהירה, הזולה והחברית ביותר לעזור לאנשים כיום.

    4. אתרו באמצעות הרשת את האנשים שמקיפים את האדם או הגורם אליו אתם רוצים להגיע ושלחו להם את הרשימה שלכם.

    5. העלו סרטונים מרגשים או הומוריסטיים ושלחו אותם אל האנשים הרלוונטיים. הסרטון הזה, לדוגמה, הוביל אותי למשרד של אופרה וינפרי.

    6. כתבו לפחות פוסט אחד ביום שקשור לחלום שלכם עד שתגשימו אותו. החשיפה היום ברשתות החברתיות קשה ומורכבת ועל מנת להגיע לתוצאה צריך להגיע לכמה שיותר אנשים.

    7. השקיעו כסף בקידום הפוסטים החשובים לכם. מה זה עשרים דולר לעומת האפשרות למימוש עצמי?

    8. בנו לכם רשימת תפוצה של סייענים, עדכנו אותם במייל שבועי בהתקדמות שלכם אל עבר החלום.

    9. עדכנו את הרשימות שלכם מעת לעת בהתאם להגשמה שלכם או שינוי החלומות.

    10. דברו אל אנשים ולא אל “היקום”. יש בחוץ מיליוני אוזניים ועיניים ששומעים וקוראים את הבקשות שלנו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן