באמצעות הניוזפיד החדש פייסבוק שולחת מסר ברור למשתמשים (תמונות)

לאחר שנה של המתנה, תתחדשו, הניוזפיד החדש שלכם כבר כאן! אלא שלחלוטין לא מדובר במהפכה שציפינו לה.

פייסבוק החלה להכניס בהשקה מתגלגלת מראה מעודכן של הגירסה הדסקטופית לניוזפיד. השינויים, שהוכרזו בפוסט בבלוג, כוללים, בין השאר, תמונות גדולות יותר ופונטים חדשים. אלה שינויים ויזואליים פשוטים יחסית, לא המהפכה שדובר עליה בשנה שעברה.

מנכ”ל הרשת החברתית, מארק צוקרברג, חשף במצגת בשנה שעברה מראה מהפכני של הניוזפיד, ובאותה הזדמנות הכריז שהניוזפיד יהפוך ל”עיתון המותאם אישית הטוב ביותר”.

הניוזפיד היה אמור להיות מסודר על פי נושאים ולאפשר למשתמש להעמיק בכל תחום באמצעות תוכן עשיר בהתאמה אישית, אך לפייסבוק התברר כי המשתמשים לא אוהבים במיוחד את הניוזפיד המוצע והוא מורכב מדי עבורם. לאחר שחטף ביקורות שליליות לרוב בשלב הניסוי, החברה העדיפה לברור גירסה מאוד מתונה של הניוזפיד המוצע.

הניוזפיד הישן:

הניוזפיד החדש:

הניוזפיד החדש מתנהג בדסקטופ באופן דומה לאפליקציה הניידת, והדגש הוא על ניווט קל יותר. אפשר לראות את הניוזפיד החדש בתמונה למעלה, ולהשוות אותו לניוזפיד שתוכנן ונגנז כאן:

אפשר לראות כי התמונות גדלו, על אף שאינן גדולות כמו בתכנון המקורי. מארק צוקרברג אמר בשנה שעברה שקרוב ל-50% מהתכנים בניוזפיד הם תמונות ותוכן ויזואלי, ונראה כי מגמה ויזואלית זו רק הולכת ומתחדדת.

מנהל המוצר, גרג מארה, אמר לאתר Cnet:

“אנשים אוהבים להתבונן בתמונות בפייסבוק, וזה אחד המרכיבים בעיצוב שאנשים אמרו לנו שאהבו. עם הזמן, יותר ויותר מהניוזפיד מורכב מתמונות. רצינו להציג את התמונות הכי טוב שאפשר. הצגת תמונות גדולות תחסוך מכם את הצורך להקליק עליהן כדי לראות אותן בגודל מלא, וקל יותר לראות את מה שהחברים שלכם משתפים. אז אנחנו מציגים תמונות בודדות בגודל המקורי שלהן ומפרסמים גלריות של תמונות לטובת ניווט פשוט”.

פייסבוק טוענת כי העיצוב החדש של הניוזפיד מציע את הטוב בכל העולמות: גם שומר על המראה והניווט שאנשים אהבו, וגם משלב תמונות גדולות יותר. הניוזפיד במובייל נותר ללא שינוי. אם נקרא בין השורות וננסה לתרגם את הממשק למסר שפייסבוק שולחת למשתמשים זה להשקיע יותר בוויזואליה ולכתוב פחות בפיד, הן פחות טקסט והן בתדירות פחותה, בהתחשב בחשיפה ההולכת ומצטמצמת.

ראו גם: צניחה דרמטית של חשיפת מותגים בפייסבוק מאז אוקטובר

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן