נערת ישראל החדשה התפרסמה לפני שנתיים בנסיבות שונות לגמרי

דורון מטלון, מי שזכתה אמש בתואר “נערת ישראל” בטקס מלכת היופי, התפרסמה כבר לפני שנתיים. זה היה כשהיא הייתה חיילת, והותקפה על ידי חרדי כשניסתה לעלות על אוטובוס. החרדי קרא לה בשמות גנאי כשהיא לא הסכימה לעבור לחלק האחורי של האוטובוס. בעקבות התהודה לה זכה הסיפור בתקשורת החרדי נעצר, והואשם בהטרדה מינית.

לאחר ההתקפה, התראיינה דורון למספר כלי תקשורת, שם סיפרה על החשיבות של העצמה נשית ושוויון מוחלט בין המינים. “…היא לא חיכתה לשאלות נוספות ועברה להרצות על העצמה נשית, על הצורך לצאת נגד מי שרואה בנשים אזרחיות סוג ב’, על איך זה שבחברה החרדית אישה היא כלי שרת לצורכי הגבר, ועוד שלל אמירות לוחמות. חלקן היו מרשימות, חלקן פופוליסטיות, אבל הכל היה מאוד רהוט ומשכנע, כתב בפייסבוק אבנר בורוכוב, עיתונאי וואלה שראיין אותה אז.

מטלון: תמונה מתוך פרופיל הפייסבוק

אתמול נחשפה מטלון לציבור במראה חדש. מחיילת שהתמודדה בצורה מעוררת השראה מול צורה של סקסיזם מסוג אחד, היא לבשה צורה של סקסיזם מסוג אחר, לפחות בעיני אנשים רבים. היא הפכה לדוגמנית – אולי הסמל הכי מובהק של סקסיזם בעולם המערבי. בראיון ב-Xnet לקראת התחרות היא סיפרה בגאווה על התקרית עם החרדי (“בזכותי שמו סטיקרים באוטובוסים על אי הטרדת נוסעים לגבי מיקומם באוטובוס. אני את שלי עשיתי”, היא אמרה) – אך הפעם לא המשיכה לספר על העצמה נשית, או שאולי סיפרה ועורכי המגזין השמיטו את דבריה.

בורוכוב חושב שיש טעם לביקורת במהפך החד שעברה נערת ישראל, מלוחמת פמיניסטית לנערת שער: “כנראה שהחפצת נשים מגיעה רק עם שטריימל או מגבעת. כשזה פריים טיים בערוץ 2 וחוזה דוגמנות מובטח, המהפכה הפמיניסטית יכולה לחכות”, הוא כתב. 

השינוי שעברה מטלון, בחורה יפהפיה לכל הדעות, אכן מעורר שאלות מסקרנות. מה קרה לנרטיב שהתחיל בקונפליקט עם החרדי, כיצד התגלגלה משם למתכונתה הנוכחית כקולבית בפריים טיים?

מצד שני, החיים לא תמיד מתיישבים לפי הנרטיבים בחוג למיגדר. מטלון היא בחורה צעירה, ואילו מקצוע הדוגמנות אינו מחייב אותה לשקוט ולהיות יפה. היא יכולה, גם אם זה קשה, לעמוד על שלה ולבנות קריירה עצמאית גם במקצוע בשליטה גברית כמו דוגמנות. כל עוד היא עושה זאת בצורה מודעת וחופשיה – גם זו סוג של העצמה נשית, אפילו שהיא לאו דווקא מתיישרת עם האידיאולוגיה הפמיניסטית המוכרת. 

פנינו למטלון במטרה לשמוע את עמדתה המסקרנת בעניין זה ואם זו תתקבל נוסיף לכתבה ונעדכן כמובן. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן