אברי גלעד לשר יעקב פרי: חגיגת יום ההולדת שלך היא מופע של אטימות (ויראלי)

שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי (יש עתיד), הגיב אתמול, בתוכנית “העולם הבוקר” עם אברי גלעד, של זכיינית ערוץ 2 רשת, על הביקורת שנמתחה עליו בעקבות חגיגת יום הולדתו ה–70 באולם אירועים בנמל תל-אביב. לחגיגה באו שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים רבים וכמה מנהלי בתי-חולים.

פרי קיבל בשבוע שעבר בונוס בסך 600 אלף שקל על 10 חודשים בהם כיהן כיו”ר בנק מזרחי-טפחות, עניין חסר תקדים כאשר מדובר בהטבה שמקבל שר מכהן מגורם מסחרי. הבונוס מצטרף לשכר של יותר מ-22 מיליון שקל שקיבל פרי ממזרחי-טפחות על כהונתו כיו”ר הבנק בשנים 2003-2012. פרי משתכר כשר 41,302 שקל ברוטו בחודש. לפי הערכות, הוא נהנה מגמלה חודשית של 20-15 אלף שקל נטו שקל בחודש בגין שנות שירותו בשב”כ.

ארבעה ימים לאחר פרסום ההחלטה על הבונוס, חגג פרי יום הולדת 70 במסיבה מפוארת בנמל תל אביב. באירוע השתתפו אנשי עסקים, טייקונים, לוביסטים, שרים וחברי כנסת. בין המשתתפים: ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט; נוחי דנקנר, רני רהב, אלפרד אקירוב, שר החינוך שי פירון, שרת הבריאות יעל גרמן, גבי אשכנזי ורבים אחרים.

גלעד אמר לפרי: “גם מסיבת יום ההולדת שלך וגם המענק השמן שקיבלת מבנק מזרחי התפרשו כאיזה מופע של אטימות”…

פרי הגיב: “אטימות למה?”

גלעד: “אטימות למצבו של האזרח הפשוט שחוגג עם ‘שטוחים’ והחברים שלו ומקבל מענק של 12 שקל לחג”…

פרי: “שמעתי את הערותיכם, קראתי, זה ענייניי הפרטיים, הרשו לי לא להתייחס לכך. אני חושב שזו ציניות מוגזמת, מופרזת, לא לוקחת בחשבון שום דבר… זה ענייני הפרטי, עם מי לחגוג, מתי לחגוג, וזה ענייני הפרטי לקבל תגמול על עבודה של 20 שנה, עבודה קשה… עבדתי, תוגמלתי, תוגמלתי ברוחב-לב, ואני לא מרגיש שום צורך להתנצל בפני אף אחד”.

פרי האזרח צודק שחגיגת יום ההולדת שלו היא עניינו הפרטי, אך פרי השר לא יכול לטעון כך. “יש עתיד” לא יכולה לחרות על דגלה את הדאגה למעמד הביניים הנאנק תחת העול הכלכלי בעוד אחד מבכיריה חוגג עם האלפיון העליון. אם פרי לא מבין זאת הוא ככל הנראה לא מתאים לפוליטיקה, או להפך, הוא מאוד מתאים לפוליטיקה הישראלית במתכונתה הנוכחית כמועדון הלוביסטים של אצולת ההון הישראלית. או שהחושים הפוליטיים של פרי קהים במיוחד ואין לו בעיה לערוך טקס מנקר עיניים לבוחרי יש עתיד או שהם מחודדים במיוחד בידיעה ש”יש עתיד” היא מפלגת האלפיון העליון. כך או כך, הפספוס כולו שלנו. 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן