פורטרטים נוגעים ללב של בעלי חיים מזדקנים

לא קל לנו להתמודד עם הזמן שחולף ולהשלים עם כך שגם אנחנו מזדקנים, תהליך בלתי נמנע שפוקד כל בעל חיים. הצלמת איזה לשקו מפנסילבניה צילמה את סדרת התמונות הבאה במסגרת ההתמודדות שלה עם מחלת האלצהיימר שנטלה ממנה את אמה.

זו הייתה דרכה המרגשת להתבונן, מבעד לעדשה, גם בזקנתם של חיות ולהבחין ברגישות עד כמה הם מזדקנים באצילות והופכים לשבריריים.

לשקו נסעה ברחבי ארצות הברית וביקרה בבתי-מחסה לבעלי חיים ובחוות ותיעדה אותם. למרות שבחלק מהתמונות ניתן לראות את השנים שחלפו בעיניהן העייפות של בעלי החיים, חלקם נראים דווקא די צעירים ובעלי ניצוץ במבטם.

“התחלתי בסדרת התצלומים זמן קצר לאחר שהעברתי שנה בניו ג’רזי”, מספרת היוצרת, “שם עזרתי לאחותי לטפל באמי שחלתה באלצהיימר. הניסיון המר שלי גרם לי לבחון מקרוב גם את רעיון התמותה שלי”. לשקו מציינת כי בילתה שעות ברכישת אמונם של בעלי החיים לפני שצילמה אותם.

“חיכיתי בסבלנות, שרועה על האדמה במשך שעה או יותר, לפני שצילמתי תמונה אחת. גישה זו סייעה לבעל החיים להתרגל לנוכחותי ואפשרה לי להתבונן בהם מבלי לחשוב יותר מדי על תהליך הצילום”, כתבה. מלבד לאפשר לה להתעמת עם החששות שלה מהזדקנות והתדרדרות הגוף, סדרת הצילום אפשרה ללשקו לבטא את דעותיה בנוגע ליחס שלנו ליצורי הטבע.

רוב בעלי החיים לא נוטים להגיע לגיל זקנה. אם מדובר בחיות משק, אז אלו נשחטות בדרך כלל הרבה לפני הגיען לזקנה, בעוד בטבע תוחלת החיים של חיות מתקצרת בגלל מחלות, טורפים, זיהום וצייד חוקי ולא חוקי. “באמצעות הדגשת היופי והאצילות ביצורים אלה בזקנתם”, מסבירה לשקו, “רציתי לעודד אנשים לשאול את עצמם שאלות קשות בנוגע ליחס הלא אנושי לחיות החווה”.

סיארה, תרנגול הודו בת 3

 

ויולט, חזירה בת 12

 

אבי, עז אלפינית בת 21

רד, בן 14+

 

פיליס הכבשה, בת 13

 

קלי, כלבה אירית בת 11

 

מרינו, הודו בן 5

 

טרסה, חזירת יורקשייר בת 13

 

תרנגול, גיל לא ידוע

 

אש, הודו בן 8

פמפקין, סוס ערבי בן 28

 

בובי הברווז, בן 11

 

פין הכבשה, בת 12

 

אמבדן האווז, בן 28

Handsome One, בן 33

 

בלו, בן 19

דרך mymodernmet

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן