כשהייתי ילד, הבילוי האולטימטיבי בשבילי היה לצאת לבד למסעדת מזון מהיר. זה היה בערך הדבר היחיד שהוריי נתנו לי לעשות לבד, וזו היתה חוויה קסומה. אז מה אם האוכל היה פלסטיקי ולא בריא – תמיד התרגשתי כשהגשתי את הכסף מעל הדלפק הגבוה וקבלתי את הארוחה.
באחד מהסניפים של מקדונלדס בפרו משחזרים את החוויה הזו גם ללקוחות המבוגרים שלהם: אנשי המסעדה התקינו דלפק גבוה במיוחד, שגורם לכל הלקוחות – גם המבוגרים שבהם – להרגיש שוב כמו ילדים. ועם כל הציניות בצד – זה נראה מקסים.
אבל עכשיו, אחרי שהנחנו את הציניות בצד, צריך גם לחזור אליה: יש משהו קצת מטריד בכך שמקדונדלס מנסה לפנות לנימי הנוסטלגיה שלנו. העולם של היום הוא כבר לא העולם של פעם, וחלק מההתפכחות הצרכנית והבריאותית שעשינו זה שאנחנו כבר לא מסתכלים על פאסט פוד כפתרון קסום לארוחת צהריים – אלא כאוכל ממכר ובדרך כלל לא כל כך בריא – ובמקרה של ישראל גם לא כל כך זול.
הפרסומת הזאת גורמת לנו לדבר על הילדות במקום על העניינים האלה (וזה עוד בלי להזכיר ענייני צמחונות והתעללות בבעלי החיים שהופכים להמבורגרים של החברה). וזה נחמד ומנחם לרגע – אבל אז צריך להתעורר, להזכר בעולם האמיתי – וללכת להכין סלט במקום.
דרך io9