הנשים של רשת פוקס: מתקפת המשובטות

רשת החדשות האמריקנית “פוקס” סופגת ביקורת רבה על החד גוניות שלה בבחירת מגישות. רובן ככולן נראות כאילו יצאו מאותו פס יצור. כולן נאות, רובן בלונדיניות.

קוראים מגיבים על “נטופיה”: “לוי ומור עשו עבודה יפה בבניית העולם שלהם, בהמצאות עתירות דמיון, ובתחושה שלמרות שזה עוד לא כאן, זה ממש קרוב” – רן בן נון, ידיעות אחרונות (פרסומת)

המחויבות של רשת פוקס, “לשנות את פני החדשות”, מתבטאת בעיקר בפנים בובתיות וגוף של דוגמנית. צעירות, מטופחות, בלונדיניות ושמרניות: כך אוהבים אותן ברשת “פוקס”, כפי שהמחישו בדוח קולבר.

ולא זאת בלבד: האינטראקציה בין הגברים לנשים במשדרי פוקס ניוז לעתים קרובות מוזרה למדי. הנשים נוטות לצחקק, לומר דברים קלילים, והמגישים הגברים מחייכים או סותרים את דבריהן במבט רציני. אם זה לא מעורר חשד כי המגישות של פוקס ניוז הן בעיקר קישוט, גוף חסר פנים, אז לא ברור מה כן.

יסמין לוי הסבה את תשומת לבי לשיתוף של עיתונאית הטלוויזיה לינוי בר גפן בפרופיל הפייסבוק שלה: התמונה שמוצגת מעלה, עם הכיתוב “המגוון האנושי המרתק של פוקס ניוז”.

זו התבטאות מעניינת, מאחר ובעבר הרחוק עיתונאים נטו להתייחס לבר גפן ולמגישות טלוויזיה ישראליות נוספות בהן טלי מורנו כאל “שיבוטים”. שאלתי את לינוי מה התובנות שלה היום בעניין זה? האם התקדמנו מאז בארץ, לפחות ביחס לרשת פוקס. האם גם כאן אלה לא הגברים שממנים נשים לתפקידי מגישות לפי מודל יופי מסוים.

בר גפן: “את התמונה ראיתי אצל אחד מחבריי בטוויטר והיא אמנם מראה את הנשים של פוקס, אבל אם תעיין בתמונות הגברים – זו בדיוק אותה תמונה: גברים לבנים, לרוב בהירי שיער, מלוכסני מבט, מרובעי לסת.

“זה לא מפתיע כשמדובר ברשת שמרנית ורפובליקנית וברשתות אחרות המגוון גדול יותר, אבל לא בהרבה. ענת סרגוסטי העלתה באחת התגובות לפוסט את טענתו של אחד מראשי פוקס ניוז שסיפר שאלה ההעדפות שלהם בנשים, אבל גם בגברים הן לא שונות. דבר דומה קורה גם בישראל וכמגישי מהדורות תראה שכפולים של גי”א – גבר יהודי אשכנזי. זה רע לשני המינים”.

“העובדה שאנחנו ערים לזה יותר כשמדובר בנשים נובעת מהחשיבות הגדולה יותר שאנחנו מייחסים למראה של אישה מאשר למראה של גבר, אבל חשוב להדגיש: עולם המשובטים הטלויזיוני חל על גברים ונשים כאחד”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן