שטראוס ביקשה מגולשים להגיב על תמונה וזה מה שהיא קיבלה

אחד הסיכונים של הפעלת גולשים ברשתות חברתיות הוא לא לדעת לאן הפעילות תתגלגל. כאשר הקריאה לפעולה מופנית לקהל, ההבדל בין התשובות שאתה מצפה לקבל לבין התגובות שמתקבלות בפועל עלול להיות דרמטי, כאשר הקהל עשוי להוביל את הפעילות למקום אחר לחלוטין.

כך קרה לשטראוס, שהכריזה על תחרות כיתובים בדף הפייסבוק של דנונה:

“מה אומרת האם שבתמונה לגור שלה כדי להגן עליו? כתבו לנו בתגובה משפטים שאתם אומרים לילדים כדי להגן עליהם, את הטוב ביותר נעצב בתמונה והוא יזכה בכרטיס כניסה משפחתי לספארי בר”ג!”.

היא רק לא לקחה בחשבון את מלחמת החלב שמתנהלת ביתר שאת בחודשים האחרונים בפייסבוק, כאשר השילוב בין בעלי חיים, מוצרי חלב והזמנה לקבל תגובות מגולשים התגלה כצירוף שמזמין את הפעילים נגד החלב. יותר מ-300 לייקים ו-169 תגובות התקבלו על התמונה, רבים מהמשתתפים הגיבו ברוח הדברים הבאים:

Revital Shechter Flint: “היא אומרת לו: “תראה איזה חארות בני האדם. הם מפרידים עגלים מאימהות כדי שיהיה להם מוצרי חלב. טוב שבני אדם לא שותים חלב”.

Amnon Jonas: “כשתגדל, תפסיק לינוק חלב ואז תהיה דב גדול, חזק ובריא. לא כמו בני האדם הטפשים שממשיכים לשתות חלב כבוגרים ולכן הם כל הזמן חולים”.
Michal Levi: אמא: ‘לשתות חלב פרה?! איזה מצחיק אתה. אתה דובון, לא עגל’. בן: ‘אבל בני האדם, הם שותים חלב של בעלי חיים אחרים’. אמא: ‘בני האדם מטומטמים’. מיכל לוי: ‘נכון'”.
Gili Kahana: “החלב היחיד שבריא לך הוא החלב של אמא שלך ולא חלב של שום אמא אחרת”.
Barbara Paz: “הוא אמר לאמא: אמא! בבקשה, שמישהו יהגן אלנו!. אל תתנו להם לשים אותי בספארי! או כל מקום סגור אחר! אני רוצה הביתה!!”.
Nadia Copperstein: “הלוואי ויכולת להולד לעולם טוב יותר בו לא מתעללים בפרות ועגלים בשביל חלב ומשקרים שזה בריא במקום שלא כולאים דובים כשעשוע תיהיה חזק בני”.
Eyal ヅ Shimshy: “חמוד שלי, אנחנו לא שותים חלב שנגנב בכח מחיה אומללה ומנוצלת ולא אוכלים שום מוצר שנעשה מחלב פרה , אם תרצה, נלך יחד ואקנה לך גלידת סורבה ללא תוצר אונס של אף יצור”.
שטראוס לא בהכרח טעתה. אין כאן מקרה של שגיאה קולוסלית במדיה חברתית, אך מותגים צריכים לקחת בחשבון שתחרות פייסבוק אינה פרסום טהור.
במקרים רבים היא עשויה להפוך לדיון פייסבוק שמשלב גם קולות שהמפרסם לא בהכרח אוהב לשמוע או מבכר שהלקוחות שלו לא ייחשפו אליהם. במקרה כזה, המותג נאלץ להכריע בין שתי אפשרויות לא פשוטות: להשלים עם הדיון ולקבל בהכנעה את הקולות המנוגדים או למחוק את תגובות המבקרים. שטראוס עשתה את המעשה הנכון ולא נגעה בתגובות המבקרים.
תודה לאמנון על הטיפ.

חדש בחנויות: “נטופיה”, רומן עתידני מאת יסמין לוי וגל מור על רשת חברתית מתקדמת שפועלת באמצעות מחשבות ונושאת תג מחיר מצמרר. עכשיו במחיר של לפני חוק הסופרים (פרסומת)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן