בשעות הקרובות מופצת בפייסבוק תמונה בה מוצגת תכתובת שהתנהלה כביכול ברשת החברתית בין לקוחה לנציג מכירות של חברת סלקום. ״לכי לעזאזל חתיכת פוסטמה תאיימי על אמא שלך שרמוטה מטומטמת״, כתב הנציג-לכאורה אחרי שהלקוחה התלוננה בפניו על חווית שירות לא נעימה:
התמונה שהפכה ויראלית אינה תכתובת אמיתית בין לקוחה לביi נציג סלקום. למעשה, לחברת סלקום כלל אין נציגות בפייסבוק, ותקשורת דיגיטלית מולה ניתן לבצע אך ורק דרך אתר החברה.
אם לא סלקום, אז מי עומד מאחורי דף הפייסבוק Cellcom סלקום מכירות? לא ברור. יכול להיות שמדובר בסוכן מכירות פרטי של סלקום שפתח בעבר עמוד פייסבוק כדי לקבל לידים.
חדש בחנויות: “נטופיה”, רומן עתידני מאת יסמין לוי וגל מור על רשת חברתית מתקדמת באמצעות מחשבות שנושאת תג מחיר מצמרר. עכשיו במבצע רגע לפני חוק הסופרים (פרסומת)
סביר להניח שמדובר בילד משועמם שהחליט לפתוח עמוד בשם החברה ולקלל לקוחות. לסלקום קיימת כמובן הזכות המשפטית לדרוש מפייסבוק להסיר את העמוד ואף לתבוע את המפעיל שלו.
הלקוחה, תרצה אלמליח, טוענת שגם אם לא מדובר בנציגות רשמית של סלקום – לחברה יש אחריות לדאוג שלא ישתמשו בשמה לרעה בפייסבוק. ״זה פרסום חינם ואנשים תמימים שופכים את חמתם במקומות האלה, מתוך אמונה שכך תגיע ישועה למצבם״, היא כתבה: ״ככה החברה מרוויחה פעמיים… גם כסת״ח וגם נותנת לאנשים לפרוק את בעיותיהם ולא לקחת אחריות. והם נותני שירות, שאת משלמת להם כסף כל חודש, לא מפרסמים ללא מטרות רווח״.
סלקום לשירותכם – אבל לא בפייסבוק. מתוך אתר החברה
סלקום היא לא החברה הגדולה היחידה שוויתרה על נציגות רשמית בפייסבוק. כנראה שבחברה מעדיפים לא לפתוח חזית נוספת בה לקוחות מתוסכלים יוכלו לפנות אליה, ורוצים לשמור על שירות הלקוחות שלהם סגור אך ורק במוקדים הרשמיים.
כיצד תוכלו לזהות האם העמוד אליו הגעתם בפייסבוק רשמי או לא? באופן עקרוני, יש לפייסבוק מנגנון של דפים מאומתים אם כי האישור ניתן מצד פייסבוק ולא ניתן לבקש זאת. דפים רשמיים רבים עדיין לא מאושרים. הדרך הטובה ביותר לאבחן זאת היא מספר הלייקים. עמוד רשמי של חברה גדולה יזכה למאות אלפי לייקים, מה שאפשר לראות כבר בשלב החיפוש:
חיפוש ״פלאפון״: העמוד הרשמי כולל המון לייקים
חיפוש סלקום: תוצאות לא ברורות, אין עמוד רשמי
לא מצאתם תוצאה עתירת לייקים בחיפוש? יכול להיות שלחברה שלכם פשוט אין עמוד פייסבוק, או שהוא לא מופיע משום מה בחיפוש. במקרה כזה אנחנו ממליצים לעבוד הפוך: לחפש בגוגל את האתר הרשמי של החברה, ולחפש תחת ״צור קשר״ קישור ישיר לעמוד הפייסבוק (אם יש כזה בכלל).