ליין ההלבשה התחתונה Aerie של חברת האופנה American Eagle החליט ללכת על קונספט חדש בפרסומות שלו: דוגמניות שלא עוברות פוטושופ.
״בנות יקרות״, כתבו אנשי החברה: ״אנחנו חושבים שהגיע הזמן לשינוי. אנחנו חושבים שהגיע הזמן להיות מציאותיים ולחשוב מציאות. אנחנו רוצים שכל אישה תרגיש טוב על מי שהיא ואיך שהיא נראית, גם מבפנים וגם מבחוץ. זה אומר שנפסיק לבצע ריטוש על הדוגמניות שלנו ונפסיק להעסיק דוגמניות-על. למה? כי אין שום סיבה לבצע ריטוש ליופי. אנחנו חושבים שאת האמיתית הכי סקסית״.
ואכן, נכון לפחות לסדרת הפרסומות הראשונות, הדוגמניות הלא מרוטשות של החברה נראות לא פחות טוב מאלה שעברו טיפול פוטושופ בכל חברת האופנה האחרות שאנחנו מכירים. מתברר שקצת עור לא מטופל לא הורג אף אחד, אפילו אם הוא מנסה לפרסם אופנה.
יהיה נחמד לראות חברות הולכות בעקבות Aerie וכל תרבות הפוטושופ מאבדת גובה. מצד שני, בדיוק כמו הקמפיין הזה צריך להיות מציאותיים: סביר להניח שמדובר בגימיק פרסומי שמנסה לרכב על רוח התקופה הפמיניסטית, אך לא מסמן על שינוי מהותי ואמיתי בדרך בה רשתות אופנה מתייחסות לדוגמניות שלהן.
למעשה, לא נופתע עם Aerie עצמם יחזרו להשתמש בדוגמניות על ובריטושים בעונה הבאה. נראה אותם מוכיחים אותו בטעותנו.
דרך Mashable