מיכלי, תראי כמה באו: שיר געגוע למיכל ניב ז”ל

בעוד כמה ימים יחול יום השנה ללכתה של מיכל ניב ז”ל, ששמה קץ לחייה בינואר 2000. ניב הייתה בין אנשי התקשורת היותר יצירתיים, מקוריים ובעלי סטייל ייחודי בישראל באותן שנים. “היפות והאמיצות”, התוכנית שהגישה ניב יחד עם עינב גלילי, ברדיו ת”א – הייתה חלק מגל אחר ברדיו שאחרי עידן הרי”ש הלשונית: סגנון רענן, לא-מכופתר, משוחרר, מתריס וצוחק כמעט על כל סיטואציה שאפשר לדלות מהעיתון או מהסביבה, ולפני הכל צוחק על עצמו. אזכור לה תמיד לטובה לפני כן את “הפסקת עשר” בבוקר ובערב בגלי צה”ל שהייתה חלק בלתי נפרד מהחינוך המוזיקלי שלי

ירון אחר, באותה עת אמן תל-אביבי וצרכן “כבד” של ה’רדיו’ הזה, הקדיש לניב את הקליפ, לדבריו, “לא רק בעקבות אבדן של מישהי שהיתה כל כך מוכשרת וריתקה המוני מאזינים, אלא גם ביטוי לתסכול על ניפוץ תמונות מציאות “חמימות” שבנינו לעצמנו והצטנפנו תחת האור שלהן, בדרך כלל אופטימי יותר ממה שהיומיום מזמן לנו”.

אחר מספר כי כאשר קיבל את הבשורה המרה כתב על דף נייר מקומט בדירה ברחוב אבן-גבירול בתל-אביב, לצד גיטרת Ovation, שברי משפטים זמניים שחיכו ל”עיבוד” וסידור מחדש, כדי שיתאימו ללחן שנכתב כמה ימים קודם לכן. הסיטואציה המצערת שנוצרה במפתיע “פתרה” את העניין, ותוך יומיים בא לעולם “מיכלי, תראי כמה באו” — כתגובה הטבעית ביותר שניתן היה לבטא, באותו רגע. השיר פשוט ‘התיישב’, וההרכב, תחת השם “הארלי וביקורת הגבולות”, נכנס לאולפן כדי לארוז אותו.

בדצמבר 2013 הופק קליפ עבור השיר, והדמיון בין השחקנית הראשית, נועה צפריר, לניב, אינו מקרי. אחר כותב כי “השיר מדבר על הסירוב העיקש שלנו לקבל פרידה שלא תכננו, ועל הבלבול שכמעט משתק אותנו כשמישהו, שנתפס כל כך מלא חיים ואנרגיות ועליצות ו’כוח’ — הופך לאין ברגע. מיכל ניב היתה דוגמא כזו עבור אלפי אנשים, גם כאלו שלא הכירו אותה. די ברור מה זה אומר עלינו, אבל מה זה אומר עליה?”

מלים ולחן: ירון אחר. עיבוד מוסיקלי: יאיר בן-סימון (יבס). להקת “ביקורת הגבולות”. תופים: יאיר בן-סימון. גיטרות: ליאור אבידב. קלידים: אורן פילדוס. גיטרה בס: יאיר בן-סימון. מיקס: יואב אסיף, יויה מיוזיק. צילומי הקליפ: במאית: חן בורמן. צלם ראשי: פתיאן איברהים. עורך: עומרי עובדיה. ע. צלם: אלמוג גנות. אפטר: תומר ויינברג. איפור: סיגל גרשניק. מפיקה: חן בורמן.
שחקנית ראשית: נועה צפריר. משתתפים: יאיר בן-סימון, תומר סביליה, משה דיין, עומרי עובדיה. תודה לאסף מגידש על הטיפ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן