לווייתן קטלן מתקרב לסירה ומחקה את קולותיה

הסרטון המדהים שנראה מעלה הפך ויראלי על אף שאינו חדש לאחר שפורסם באתר רדאיט. בסרטון נראה לווייתן קטלן (אורקה) בשם “לונה” קרב לסירה ומחקה לכאורה את קולות המנוע שלה.

הקטע לקוח מהסרט thewhalemovie.com. במילים שלהם:

“לונה הוא לוייתן קטלן קצת פרוע שאיבד את משפחתו ומאז הוא נסה ליצור קשר עם בני אדם שהם, לדעתנו, ההמחשה הטובה ביותר לצורך של אורקה באינטראקציה חברתית. כמו בני אדם, הקשרים החברתיים חשובים לאורקות. לונה נותר לבדו, הוא השתעמם ועל כן החל ליצור קשר עם אנשים שפגש. מעניין כיצד הם מבינים שאנשים (בדומה לכלבים, למשל) הם יצורים אינטליגנטיים.

מדהים כיצד אפילו אורקות קטנות מבינות זאת ומבחינות בין אנשים ליצורים אחרים. האם לונה למד את זה מבני משפחתו? מאורקות בוגרות? אולי הם מלמדים ידע כללי על העולם בבית הספר לאורקות, למשל, שבני אדם אינטליגנטיים כמו אורקות ועדיף לא לתקוף אותם או לראות בהם טרף? אולי זה מסביר מדוע אורקות לא תוקפים בני אדם בטבע, למזלנו”.

ראו גם: 10 סיבות מצוינות בעד סגירה של פארקים לחיות מים

ההתקרבות של לונה לבני אדם עלתה לו בחייו. בשנת 2006 נהרג האורקה בהתנגשות עם סירה ומאוחר יותר הונצח בסרט התיעודי Saving Luna שיצא ב-2007. מומחים לא יודעים בוודאות מדוע אורקות מתקרבים לסירות. על פי מחקר מ-2006, הקרבה של סירות עוכרת את שלוות היונקים עד כי הפחיתו את צריכת המזון שלהם ב-18%. חוקרים בניו זילנד גילו כי 14 לווייתנים שנמצאו מתים סמוך לחופי ניו זילנד בשנים האחרונות נהרגו מפגיעת סירות. על אף שנוח לנו לפרש את ההתקרבות של לוויתני אורקה כמו לונה כסימן לידידות ורצונם בקרבת בני אדם, הנתונים הסטטיסטיים ממחישים כי מי שחפץ ביקרם של היונקים המופלאים האלה צריך לשמור מרחק.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן