הצצה אל צבא הרובוטים המגניבים של גוגל

ביום שישי למדנו שגוגל רכשה את Boston Dynamics, חברת מחקר שפיתחה כמה מהרובוטים הכי מגניבים, זריזים ומפחידים שראינו אי פעם. מה גוגל זוממת? עם צבא של רובוטים חכמים שיכולים ללכת, לרוץ ולטפס על כל משטח, לא היינו ממהרים לפסול אף תרחיש.

הרכישה היא צעד נוסף של גוגל בתחום פיתוח הרובוטים, יוזמה שמוביל אנדי רובין, שמנהל גם את פרויקט המכוניות האוטונומיות בחברה, על פי הניו יורק טיימס. תנאי העסקה לא פורטו, אך על פי הדיווח, Boston Dynamics תעמוד בכל החוזים שחתמה עם הסוכנות לפרויקט מחקר מתקדמים (DARPA), הזרוע הצבאית האמריקנית שמימנה חלקים מהמחקר בחברה.

בין הפיתוחים המרשימים של Boston Dynamics נמנה BigDog, רובוט בן ארבעה רגליים שיכול לצלוח מרחקים ארוכים ו-PetMan, רובוט דמוי אנוש שבוחן ביגוד וציוד צבאי. כל הרובוטים קלי תנועה וגמישים באופן מפתיע, ואינם מזכירים את הרובוטים הגמישים שהתרגלנו לראות בעשרות השנים האחרונות.

אטלס

זהו אטלס, רובוט שמתנשא לגובה 1.8 מטר המיועד למטרות חיפוש והצלה ונבנה במקור במסגרת תחרות אתגר הרובוטים של DARPA. אטלס, שנחשף בקיץ האחרון, שוקל כ-150 ק”ג והוא יכול ללכת על משטחים לא ישרים, להימנע ממכשולים, לרוץ על הליכון ואפילו לשמור על שיווי משקל על רגל אחת בעוד כדור ברזל מכה בו.

אטלס מצויד בחיישנים לייזר להתמצאות במרחב ומצלמות סטריאו כעיניים, גפיים מאלומיניום וטיטניום בהנעה הידרואלית וידיים מלאכותיות עם מפרקים דמויי אדם. במילים אחרות, מדובר במעין גיבור על שיכול להיכנס לאיזורים לא בטוחים ולבצע משימות חיוניות. בשנה הבאה, שישה צוותי מחקר יתכנתו את אטלס במסגרת תחרות רובוטי החיפוש וההצלחה של DARPA, על בסיס הניסיון המר שהצטבר באסון הכור הגרעיני ביפן.

צ’יטה

צ’יטה הוא שד משחת. ללא ספק מדובר בשיאן הריצה העולמי בין רובוטים ובני אדם כאחד. עם שיא אישי של 45 קמ”ש, צ’יטה רץ מהר יותר מיוסיאן בולט. הוא פותח במימון תוכנית Maximum Mobility and Manipulation של דארפה, ומהירותו מושגת בזכות העיצוב הייחודי דמוי החיה. לרובוט חוט שדרה גמיש שמשתנה עם כל צד, ומרחיב את האורך המרבי ובכך מאפשר לו להתפרש על שטח רב יותר. למרבה המזל, צ’יטה קשור ברצועה לספק כח ואין סיכוי להיתקל בו כשהוא לא קשור.

חתול פרא

בעוד צ’יטה קשור, חתול פרא (WildCat) מונע באמצעות דלק שמאפשר לו לרוץ חופשי. הוא רועש במיוחד ועל אף שהמשקל העודף של המנוע המכביד מאט אותו, הוא מסוגל לרוץ בקצב של 25 קמ”ש. כמו המוצרים האחרים של Boston Dynamics, גם חתול פרא קל תנועה. בתנועת גוף הוא הופך לרכב דמוי אופנוע. הוא גמיש ומהיר לפחות כמוכם ובניגוד אליכם, הוא אף פעם לא יתעייף. עוד תראו את הדבר הזה רודף אתכם בסיוטי הלילה.

כלב גדול

וזהו Big Dog, רובוט ענק בן ארבעה רגליים, שמסוגל לשאת עד 154 ק”ג. הרובוט שנמצא בפיתוח מאז 2005, יכול לטפס בשיפוע של 35 מעלות, ללכת על הקרח ולשמור על שיווי משקל גם אם יספוג בעיטה.

פטמן

המראה שלו מטעה. על אף ש”פטמן” (Petman) נראה אנושי, מתחת לחליפה הזו לא פועם שום לב אדם.

רובוט ההליכה הקריפי הזה יכול גם לרוץ ולטפס בתנועות כמו אנושיות. וזה לא במקרה: “פטמן” פותח כדי לבחון את עמידות הציוד נגד לוחמה כימית באיזורים מסוכנים, גם ידיו ורגליו נעות בדיוק כמו אלה שלכם. “פטמן” נחשב לאביו של הרובוט “אטלס” בהיותו דור קודם במשפחת הרובוטים.

דרך גיזמודו

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן