בעולם הפרסום של העידן הדיגיטלי, יש חשיבות רבה מאוד לתזמון ולרלוונטיות של הרעיונות הקריאייטיבים. לפעמים, הכל מסתכם בתגובה טובה למה שקורה מסביבנו.
כולם מכירים את קמפיין הטלוויזיה החדש למותג שוש, שעלה לאחרונה לאוויר והצליח ליצור הרבה רעש בקרב הורים לילדים קטנים. במרכזה ילד חמוד שחוזר על המשפט “את לא מחליטה עלי” בוריאציות שונות.
אין ספק שהפרסומת הייתה בולטת, זכירה ואהובה (לפי גלובס), אבל במקביל זכתה להמון ביקורות ותגובות שליליות של הורים לילדים קטנים, שכעסו מאוד על הרעיון שמוצג בפרסומת ועל “העברת הכוח” אל הילדים, בתקופה שגם ככה הסמכות ההורית נמצאת בשפל. הורים רבים כעסו על כך שהילד/ה שלהם מסתובבים בבית ומחקים את הילד מהפרסומת והם נאלצים להתמודד. הורים אחרים הסבירו להם שמדובר בפרסומת הומוריסטית ושלא צריך לקחת הכל כל כך ברצינות. בקיצור – הרשת געשה והשיחה הייתה בשיאה. הרשות השניה אפילו הגבילה את שעות השידור של הפרסומת, כדי לצמצם את החשיפה שלה לילדים.
במשרד הפרסום טוויסטד הקשיבו לשיחה, הרגישו את הבאזז והחליטו להרים קמפיין תגובה חד ומהיר עבור שירותי בריאות כללית.
המודעה עלתה לעמוד הפייסבוק של כללית, החלה לצבור שיתופים רבים ברשת החברתית וזכתה לתגובות אוהדות מאוד בעיקר מקהל היעד, הורים לילדים קטנים.
בדיוק אותם הורים שכעסו על הפרסומת המקורית, זכו לעשות “תיקון” על ידי שיתוף של מודעה משעשעת ומדויקת, עם המסר הנכון, שמחזיר את הכוח והשליטה לידיהם.
המהלך זכה לאזכורים גם במדיה והעניק לכללית נקודות זכות רבות אצל ההורים שהעריכו את התגובה המהירה ואת הטוויסט בעלילה.
שבוע טוב לכולם 🙂