מוגש באמצעות תחנות רדיו חדשות
מסתבר שסוכנות הביטחון הלאומי בארה”ב (NSA) לא רק מעוניינת לדעת על כל פיפס שקורה בעולם שלנו – אלא גם בדברים שקורים בעולמות וירטואליים.
מסמכים חסויים שהודלפו לתקשורת חשפו כי סוכנות הביון מבצעת מעקבים במשחקי רשת המוניים כמו World of Warcarft ואפילו מפעילה סוכנים חשאיים שכל מטרתם לחדור לקהילות המשחקים האלה ולנסות לאתר שם פעילות חשודה.
על פניו זה נשמע מצחיק, אבל כשמנסים לבחון את ההחלטה לשים עין על העולמות הווירטואליים אפשר מצוא לא מעט הגיון: משחקים המוניים מאפשרים תקשורת ישירה בין אנשים בעולם האמיתי, וארגוני טרור יכולים לנסות להשתמש בהם כנקודות מפגש וירטואליות כדי לתאם פעילויות.
נוסף על כך, משחקים אלה בדרך כלל גם כוללים כלכלה משלהם, שעלולה להשפיע על הכלכלה בעולם האמיתי. כך למשל, סוכני NSA התחילו להסתובב בעולם הוירטואלי של המשחק Second Life (שהיה פופולרי מאוד לפני מספר שנים ומאז די נעלם) ולנסות לאתר שם אנשים שמלבינים כסף דרך כלכלת האתר.
״טרוריסטים משתמשים במשחקי אונליין – אבל כנראה לא בשביל לבדר את עצמם״, נכתב בהזמנה לפגישה שנערכה ב-2007: ״אנחנו חושדים שהם משתמשים במשחקים כדי לתקשר בסודיות ולהעביר כספים״.
World of Warcraft: מי המרגל בחבורה?
על פי המסמכים, סוכנים של ה-NSA הצטרפו לקהילות של המשחקים של World of Warcraft ו-Second Life, וכמו כן הצליחו ליירט שיחות שנערכו על רשת המשחקים של מיקרוסופט, ה-Xbox Live.
החדשות הטובות: חברת בליזארד, שמפעילה את המשחק World of Warcraft (משחק הרשת הפופולרי ביותר מאז ועד היום), סירבה לאפשר ל-NSA לקבל גישה לשרתים שלה, מה שאולי מוכיח שלחברות משחקים אכפת יותר מהלקוחות שלהן מאשר לחברות טכנולוגיה אחרות, ששיתפו בעבר פעולה עם ה-NSA.
כנראה ששווה להיות גיימרים.