בשנים האחרונות, חברות התמרוקים מייצרות את הפרסומות הכי מעניינות מבחינה מגדרית. בין אם מדובר בתפיסת טרמפ על מגמת התקינות הפוליטית כדי לשאת חן ולגרוף רווחים או שהחברות פיתחו מצפון חברתי – המגמה הזו מצויה בצמיחה ברורה.
זה התחיל לפני מספר חודשים עם פרסומת של Dove שהלבישה את כל קלישאות השמפו הנשי על גבר, וממשיך עכשיו עם פרסומת חדשה של המותג המתחרה פנטן שבמקום להראות לנו בפרסומות שיער נוצץ ומלא ברק היא מעדיפה לקרוא לנו לשים לב להבדל ביחס החברתי כלפי תכונות שונות של נשים ושל גברים.
כך למשל, אם הגבר הוא ה”בוס” כשהוא אומר לכם מה לעשות בעבודה, האישה היא שתלטנית (באנגלית זה נשמע יותר טוב – Bossy). גבר שמתגאה בלבוש שלו יהיה חלקלק בעוד האישה תהיה שוויצרית. גבר שלא עוזב את המחשב גם בחדר השינה של התינוק שלו הוא משקיען. אישה שעושה אותו דבר היא אנכית. וכו’ וכו’.
המסר פשוט וגם אם לא כל הדימויים מדוייקים הוא כן מבהיר שעדיין בהחלט יש הבדל בתפישות החברתיות בין נשים וגברים. אנחנו אמנם מתקדמים לכיוון הנכון בכל הקשור לשוויון (במיוחד ביחס לעבר) – אבל עדיין לא נמצאים בו.
בשלב זה הפרסומת הזאת מוצגת בפיליפינים בלבד. לא בטוח אם בפנטן ירצו לצאת עם המסר הקצת ראדיקלי הזה (בדרך כלל נשים בפרסומות לשמפו צריכות להיות יפות, לחפוף את הראש ולשתוק, לא להתלונן על אי שוויון מגדרי) גם בארצות הברית או אירופה. אנחנו קצת מקווים שכן.
דרך Mashable