פייסבוק: נפגע בחשיפת הממים בניוזפיד, נקדם מאמרים איכותיים

פייסבוק הכריזה על שורה של שינויים הצפויים באלגוריתמים של הניוזפיד, שאמורים לקדם במובייל מאמרים איכותיים מהאתרים החביבים עליכם, ולפגוע בחשיפה של “תמונות ממים למיניהן” שלא מאוחסנות בפייסבוק.

המהלך האחרון בשורה של שינויים באלגוריתמים של הניוזפיד הוכרז על רקע הניסיון של פייסבוק לרצות את בעלי התכנים והמוציאים לאור ולהניע תנועה חסרת תקדים לאתרים שלהם. במקביל, פייסבוק תפגע בחשיפה של תמונות באיכות נמוכה שמאוחסנות באתרים חיצוניים (תמונות מאקרו וממים למיניהם). כך כתבו אנשי החברה:

“למה אנחנו עושים את זה? הסקרים שלנו גילו כי משתמשים מעדיפים קישורים למאמרים איכותיים בנושאים אקטואליים. הם רוצים לקרוא על קבוצת הספורט האהובה שלהם או תחומי עניין משותפים ולא מעוניינים בתמונות ממים שפורסמו באתרים אחרים. בקרוב מאוד, נשתפר בהבחנה בין מאמר איכותי באתר חיצוני לבין תמונת מם המאוחסנת מחוץ לפייסבוק כאשר אנשים מקליקים על הסיפורים האלה במובייל. המשמעות היא כי מאמרים איכותיים שאתם או חברים קוראים יופיעו בתדירות רבה יותר בניוזפיד שלכם, ותמונות מם יופיעו פחות לאורך זמן.

כמו כן, כדי לסייע לאנשים שמעוניינים בממארים, התחלנו לבחון דרכים להציג למשתמשים מאמרים נוספים הדומים לאלה שכבר קראו. בקרוב, לאחר שתקליקו על קישור למאמר בפייסבוק, ייתכן שתראו אחד עד שלושה קישורים למאמרים קשורים בניוזפיד שאתם עשויים להתעניין בהם”.

על אף שהיא לא מציינת זו במפורש, לא קשה לנחש לאילו מוציאים לאור של מאמרים איכותיים פייסבוק מתכוונת. הדוגמאות באתר מלוות במאמר של כתב העת “אטלנטיק”. עם זאת, במקרים אחרים הקו בין איכותי לאינו איכותי פחות ברור וקשה להבין כיצד פייסבוק מתכוונת למתוח אותו. איש פייסבוק מסר לאתר “באזפיד” כי האיכות תיקבע במידה רבה על פי ביצועי התכנים ברשת החברתית (צפיות, לייקים, שיתופים וכו’).

השינויים באלגוריתמים של הניוזפיד מזכירים כי לרשת החברתית השפעה מכרעת על חשיפת התכנים במסגרתה, כאשר הצלחה בניוזפיד נקבעת במידה רבה על פי ציות לכללים של פייסבוק. עד כה, תמונות מצחיקות הצליחו יפה מאוד בפייסבוק, גם אם פורסמו גירסאות מוקטנות שלהן ברשת החברתית. לעומת זאת, החשיפה של קישורים למאמרים ארוכים בניוזפיד הייתה מצומצמת במקרים רבים. פייסבוק הגדילה לאחרונה את שטח התצוגה של תמונות קישורים בניוזפיד, והמהלך האחרון הוא צעד נוסף לכיוונם של בעלי אתרים חיצוניים, אשר רבים מהם מתלוננים על פייסבוק שפגעה בחשיפה שלהם. בעוד פייסבוק מעוניינת לרצות את בעלי האתרים האלה, היא גם מבקשת להגדיל את חשיפת התכנים האיכותיים על חשבון אשפי החשיפה הניוזפיד. עוד לא ברור איך ישפיע השינוי האחרון על חוויית השימוש בניוזפיד ועל תנועת הגולשים לאתרי התוכן.

פייסבוק הודיעה גם על תכונה חדשה בתגובות, שצפויה לחזור ולהציף בניוזפיד כתבות ישנות מאתרים חיצוניים אשר להן מערכת תגובות פייסבוק, כאשר תגובות חדשות שיתפרסמו באתרים אלה יובלטו. פייסבוק ניסתה עד כה את התכונה הזו במתכונת מצומצמת, מה שיכול להסביר מדוע חלק מהגולשים הבחינו בשבועות האחרונים בכתבות ישנות בניוזפיד שלהם.

קראו עוד על פייסבוק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן