אחרי 35 שנים: הגנב וקורבנו נפגשו בפייסבוק

זה קרה לפני 35 שנה על מדרגות המוזיאון האמריקני לתולדות הטבע בניו יורק. מייקל גודמן היה נער שניסה להרשים את בת כיתתו שלא האמינה לו כי הוא חבר בכנופיית גרפיטי.

הוא צעד במעלה המדרגות, ניגש לקלוד סופל ושדד ממנו את כרטיס הנסיעה שלו. מיד לאחר מכן ניגשו אל גודמן שוטרים שהיו במקום ועצרו אותו.

גודמן לא שכח את התקרית הזו מסוף שנות ה-70′ למרות הזמן הרב שחלף מאז. לאחרונה, כמה עשורים מאוחר יותר, הוא הבחין בשמו של סופל בפוסט בפייסבוק על חנות הבייגל השכנותית שנסגרה ולא פספס את ההזדמנות לכתוב לו את הדברים הבאים.

“יכול להיות שאתה לא זוכר…אבל לפני הרבה הרבה זמן עליתי במדרגות המוזיאון אחר הצהריים אחד, ניסיתי להיראות כמו בחור קשוח”, כתב גודמן בקבוצת הפייסבוק NYC West 89th Street Soldiers & Sailors Monument Alumni – 1970’s ב-19 בנובמבר, “לא שכחתי את המקרה או את שמך…הנה אני עכשיו…קורא שחנות הבייגל החביבה עלי בכל העולם נסגרת ומכל השמות בעולם אני רואה את שמך. סוף סוף אני אומר – אני מאוד מצטער על מה שעוללתי לך באותו יום רחוק”.

סופל, קואצ’ר בן 52 שעובד במרכז ללימוד כישורי הורות לגברים, זכר את הגנב וקיבל את התנצלותו. “ברור שהיום אתה איש גדול יותר”, הוא כתב בתגובה, “אני נזכר עכשיו גם בשמך. כל אדם שמצהיר כי צעד צעד אחד קדימה עבורו, עבור משפחתו והאנושות הוא גיבור בשבילי. זה הזמן בשבילנו להניח למקרה הזה ולעבור הלאה”.

גודמן, בן 53, גר היום בהוואי עם בנו בן ה-13 והיה הבעלים של עסק משפחתי לניקוי שטיחים עד שנפצע בגבו. הוא סיפר ל”ניו יורק פוסט” כי באותו יום נעצר ונלקח לתחנת המשטרה, בה עוכב למשך שעה עד שאביו הגיע ושיחרר אותו.

הוא נידון לבסוף לשלושה שבועות של עבודות שירות בניקיון גרפיטי מהרכבת התחתית של ניו יורק. מאז הוא ניסה לפצות על המעשה הרע במעשים טובים, אם כי אף אחד מהם לא השתווה להתנצלות האחרונה, לדבריו. “אבן נגולה מלבי”, הוא אמר לפוסט.

מימין: גודמן. משמאל: סופל

תודה לשלום פרץ על הטיפ

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן