רשת האופנה Gap יצאה לאחרונה בקמפיין שהסיסמה שלו היא ״עשו אהבה״. הקמפיין, שמוצג בארצות שונות בעולם, כולל שלטי חוצות גדולים בהם תמונות של דוגמנים שלא תמיד נהוג לראות בפרסומות של רשתות גדולות.
כך למשל, אחד השלטים הציג את הדוגמן הסיקי וואריס אהווואליה, שנולד בהודו ועבר לגור בניו יורק שם הוא מדגמן, מעצב ומשחק.
השלט הזה גם עמד במרכזה של שערוריה קטנה לאחר שהושחת על ידי גזענים. ההשחתה כללתה את מחיקת המסר ״עשו אהבה״, והחלפתה ב״עשו פצצות״ כמו כן, הוספה כתובת נוספת ליד תמונתו של אהוואליה: ״בבקשה תפסיקו לנהוג במוניות״.
גולש טוויטר שמכנה את עצמו TheMuslimGuy צילם את השלט המושחת והעלה אותו לחשבון שלו.
Gap מיהרה לפנות אליו, וביקשה ממנו שיספק לה את הפרטים המלאים של המקרה. ״אנחנו רוצים לדעת בדיוק איפה זה קרה״, הסביר נציג המדיה החברתית של Gap. במקביל, הוחלפה תמונת השער של חשבון הטוויטר של הרשת בתמונה של השלט המושחת (רק בלי המסרים הגזעניים כמובן).
ל-Gap לקח ארבעה ימים כדי להחליף את השלט שהושחת לשלט חדש – והסיפור על השלט ועל התגובה המהירה של Gap התפשט. אם הגזענים שהשחיתו את השלט ניסו לשדר ל-Gap שכדאי להם להמנע מפרסום באמצעות מיעוטים – הרי שהתגובה החמה אליה זכתה רשת החנויות באינטרנט וודאי תגרום להם לשקול לעשות זאת שוב ממש בקרוב. גולשים רבים הפיצו את התמונה (מישהו אמר פרסום בחינם?), וחלק אפילו כתבו שהם ילכו לעשות את הקניות שלהם לחג ב-Gap אך ורק בזכות התמיכה שלהם במסרי סובלנות.
בסופו של יום – הרשת הרוויחה הרבה מאוד יחסי ציבור טובים.
בעוד רשתות אחרות היו יכולות להבהל ולהחליט לגנוז את הקמפיין בגלל התגובות של הגזענים (או לא להכנס לכזה שטח בעייתי מלכתחילה) – Gap עשתה את המעשה ההפוך ועמדה מאחורי ההחלטה שלה. כיף לדעת שיש עדיין חברות מסחריות שמוכנות לעצבן את הגזענים והחשוכים ולא לפרסם רק שלטים עם דוגמנים ״מושלמים״ בשביל לפרסם את הסחורה שלהן.
דרך BuzzFeed