האתגר של טוויטר: כיצד להסביר את עצמה למשווקים?

בתחילת החודש שעבר טוויטר הפכה רשמית לחברה הנסחרת בבורסה. ההנפקה הייתה מוצלחת והפכה את מקימי החברה לעשירים אפילו יותר ממה שהם היו עד אז – אבל הם כנראה כבר יודעים שעכשיו מתחילה העבודה הקשה.

כשטוויטר היתה חברה פרטית היא היתה יכולה לעצמה כל מה שעלה בראשם של מנהליה. כעת, כשהיא מחויבת למשקיעים, היא צריכה לדאוג בראש ובראשונה לנתונים פיננסיים טובים, ובראש ובראשונה להציג גידול קבוע במצטרפים החדשים לשירות. יותר משתמשים שווה יותר מפרסמים ששווים יותר מזומנים. חשבון פשוט.

הבעיה: לכו תסבירו למשתמשים חדשים מה זה טוויטר.

אז מה זה טוויטר?

כשמנסים לחשוב מה זה בדיוק טוויטר ומה עושים איתה, נתקלים מיד בבעיות. האם זו מיקרו-רשת-חברתית שנועדה לאפשר לאנשים לתקשר זה עם זה בסטטוסים? אולי סוג של כלי חדשותי בינלאומי שמורכב מכותרות בלבד? אולי זה בעצם שירות סמסים רב משתתפים ובינלאומי? או אולי זו דרך לעקוב אחרי עדכונים מהסלבריטאים האהובים עליכם?

טוויטר היא כל זה ועוד הרבה. זה גם מה שהיה עד עתה סוד קסמה: במגבלת ה-140 תווים שלה היא אפשרה להרבה מאוד גופים ואנשים לנצל אותה לשימושים שלהם. בארץ, למשל, טוויטר הוא בעיקר מעוז משכנם של חבר’ה שנונים להחריד שיורים שם בדיחות קצרות בקצב מסחרר. בארה”ב טוויטר הוא המקום לדבר בו על פרקים חדשים בסדרות האהובות בטלוויזיה או על סקנדלים פוליטיים. הרשת החברתית הזו מכילה את כל זה – ועוד.

הבעיה היא שריבוי השימושים אולי טוב למשתמשים שכבר נמצאים בשירות ויודעים בדיוק מה הוא עושה – אבל ממש גרועים לאלה שמסתכלים מבחוץ. לכו תנסו למשל להסביר להורים שלכם מה בדיוק עושים בטוויטר הזה. הצלחתם? עכשיו נסו לשכנע אותם למה כדאי להם להתחבר לשירות.

טוויטר סובלת עדיין מאחוז גבוה מאוד של נוטשים – משתמשים שמנסים את השירות פעם-פעמיים ולא חוזרים. כאן כמובן טמונה הבעיה – האתגר הגדול של טוויטר בחודשים הבאים. בינתיים הם מתחילים לטפל באתגר על ידי הגברת התמיכה שלהם למשתמשים חדשים. החברה הפיצה סרטון חמוד שמסביר באופן יחסית פשוט מה אפשר לעשות שם:

האתגר הבא: להביא מפרסמים

גם אם טוויטר תצליח להסביר את ייעודה בצורה שתאפשר לה להביא מנויים חדשים בכמות ובמהירות – זה לא יפתור את כל האתגרים שהיא עומדת בפניהם כיום כחברה ציבורית.

מכיוון שטוויטר הוא שירות חינמי – הוא גם צריך למצוא מודל עסקי שיאפשר לו להמשיך להתקיים. בדרך כלל מודלים כאלה קשורים בפרסומות – וגם כאן טוויטר נמצאת בבעיה. כיצד לשכנע מפרסמים לבוא לשירות שלא כל כך כלל פרסומות עד כה? וכיצד להציג בפני הגולשים מקסימום פרסומות אבל גם לשמור עליהם מרוצים?

העובדה שכל בעל עסק יכול לפתוח לעצמו חשבון טוויטר חינמי ולהתחיל לקדם את עצמו דרכו גם היא לא כל כך עוזרת. למעשה – לא בטוח שאפילו צריך לפתוח חשבון בשביל לבצע קידומים בטוויטר. מספיק שתצליחו לשכנע מספיק משתמשים להשתמש בתיוג (האשטג) מסויים – הפרסום ייעשה כבר בעצמו.

ככה פועלות הרבה מאוד סדרות טלוויזיה בארה”ב. בזמן השידור משודרת על המסך כתובית שממליצה לצופים לצייץ על נושא מסויים (נניח, בשידור פרק של “הישרדות” יופיע התיוג #מועצתהשבט). אם זה עובד – התיוגים האלה הופכים ל”נושאים חמים” בטוויטר ומהדהדים את עצמם הלאה. טוויטר, מיותר לציין, לא רואה מזה דולר כרגע.

עוד בנושא – קלוגס מלמדת: כך לא עושים קמפיין ויראלי

האתגר הכי גדול: לשמור על איזון

טוויטר תצטרך לעבוד מאוד בזהירות כדי לשמור על האינטרסים של המשתמשים שלה לצד אלה של המשקיעים שלה. זה לא יהיה פשוט לשמור על האיזון הזה, אבל זה עניין קריטי: משתמשים יעזבו אם הם ירגישו שמציפים אותם ביותר מדי חומר פרסומי.

השנים הקרובות לא יהיו פשוטות בשביל המיקרו-רשת חברתית. מצד שני, הן יהיו מאוד מענינות – גם לנו כמשתמשים, גם למשקיעים ובטח שבטח למפרסמים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן