בישראל וכל העולם מציינים היום (25.11) את “יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים”.
הנה כמה נתונים סטטיסטיים יבשים ומצמררים: בישראל נרצחו מתחילת השנה 19 נשים בידי בני זוגן ועוד מאות נשים חיות במערכת יחסים אלימה.
כדאי לזכור שהאלימות נגד נשים אינה רק פיזית. במקרים רבים היא גם מילולית ופסיכולוגית: נשים מודרות מהמרחב הציבורי ובאיזורים מסוימים בישראל קיימת תופעה של השחתת שלטי פרסום עליהם מופיעות נשים.
כדי לעורר את המודעות הציבורית לנושא יצאה טוויסטד במהלך גרילה יצירתי.
במסגרת המהלך נבחר שלט שהושחת מספר פעמים בעבר, בצומת הרחובות ז’בוטינסקי-בן גוריון, על גבול בני ברק רמת גן. על השלט הורכב פוסטר דו שכבתי. השלט העליון מפרסם לכאורה מותג אופנה תמים בשם: “Violence” , עם תמונה גדולה של דוגמנית. השלט מתחתיו היה מוכן עם מסר מיוחד, שייחשף במקרה של השחתה השלטים עלו במוצ”ש, וקצת יותר מ-24 שעות אחר כך, בלילה שבין ראשון לשני, נחתכה תמונתה של האשה מהשלט ומתחתיה נחשף המסר ששתלנו מבעוד מועד – “יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים 25/11/2013. כך המשחיתים בעצם שיתפו פעולה וחשפו את המסר שמיועד נגדם.
לפני ואחרי:
קרדיטים:
טוויסטד
מנכ”ל: אלון מוליאן, קרן פרידמן
סמנכ”ל קריאייטיב: אייל גן-מור
מנהל קריאייטיב: יגאל לוי
קופי: אלעד גייזלר