צביקה הדר הטעה בוחרים בהרצליה ואולץ לפרסם הבהרה בפייסבוק

לראשונה הורה שופט למתמודד בראשות עיר לפרסם הבהרה בפני בוחריו על הטעיה בוול הפייסבוק שלו.

לקראת הסיבוב השני בבחירות המקומיות בהרצליה, שיתקיים ביום שלישי, פסק אתמול יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג’וברן, כי צביקה הדר, ראש סיעת “הכי טוב להרצליה”, הטענה בפרסומיו וגרם להונאת תושבי הרצליה בבחירות.

הפסיקה היא עקב מודעה שפורסמה בסוף השבוע בעמוד הראשון במקומון “קול הרצליה”. המודעה הממומנת עוצבה ככתבה עיתונאית אובייקטיבית ולפיה, המתחרה של הדר, משה פדלון מסיעת “חזון וניסיון”, רקם “דיל” עם ש”ס והמפלגות החרדיות בעיר וכי כ-50% מקולות הבוחרים שלו הם דתיים. זאת בניסוח חדשותי הכולל את המשפט “בלעדי: ניתוח הבחירות מראה”. רק בתחתית המודעה הופיעה בגודל קטן ביותר האות “מ”, כדי לציין שמדובר במודעה.

פדלון עתר לוועדת הבחירות המרכזית, וג’ובראן קבע בפסיקתו כי המודעה “מתחזה לכתבה עיתונאית באופן ברור”. על פי הפסיקה, “שתי המודעות אינן ידיעות חדשותיות אלא תעמולה מטעם המשיב”. הוא הורה להדר לפרסם הודעת הבהרה בעמוד הפייסבוק שלו מהיום בשעה עשר בבוקר ועד לאחר הבחירות, ולשלם קנס כספי בסך 7,000 שקלים. כמו כן קבע כי על המקומון “קול הרצליה” לפרסם הודעת הבהרה בעמודו הראשון. והנה ההתנצלות שפורסמה לפני זמן קצר. מעניין מתי תצא פסיקה שגם תחייב מתמודד לממן פוסט התנצלות בפייסבוק בתשלום על מנת למקסם את החשיפה של ההתנצלות שלו:

 

מהמטה של צביקה הדר נמסר בתגובה: “בגיליון קול הרצליה האחרון פרסם משה פדלון 4 מודעות של עמוד, שהן יותר מהמותר בחוקי הבחירות. באותו העיתון פורסמה מטעמנו מודעה בעמוד השער, שיש מי שפירש אותה ככתבה אובייקטיבית – זאת למרות שהיה סימן (מ) המציין שזו מודעה כפי שנדרש. במודעה מצוין שניתוח מקצועי מגלה ש-50% מקולות פדלון הגיעו מבוחרי ש”ס והחרדים, המבוסס על ניתוח תוצאות האמת של הקלפיות בסיבוב הראשון. אנחנו עומדים מאחורי הנתונים שבכתבה, אך מבהירים כי מדובר בכתבה פרסומית. אנחנו מכבדים את פסיקתו של השופט ג’ובראן ועל כן פרסמנו הבוקר הבהרה בעמוד הפייסבוק שלנו כפי שנדרש. צר לנו שמשה פדלון שמתקומם כנגד השמצות עסוק בהפצת חומרים מכפישים ואלימים כנגד צביקה הדר בכל רחבי העיר, אך אנחנו בטוחים שתושבי הרצליה יידעו לבחור במי שישמור על הרצליה שאנחנו אוהבים. יש לציין כי מועמדותו של צביקה הדר זכתה לתמיכה נרחבת ובין היתר של יעל גרמן ומפלגת יש עתיד, ראש העיר המכהן יהונתן יסעור וירון עולמי שהגיע למקום הרביעי בסיבוב הראשון”.

בסיבוב הבחירות הראשון, לפני שבועיים, זכה משה פדלון ב-24.9 אחוזי תמיכה, לעומת 24.4 אחוזים שקיבל צבי הדר. שניהם עלו להתמודדות בסיבוב השני בבחירות. (דרך NRG). תודה ל-Eden Vanunu על הטיפ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן