כיום, בעידן שבו כולם מחפשים, צורכים מידע, עושים השוואת מחירים וגם קונים באינטרנט – כל עסק שלא מופיע שם, פשוט מאבד כמויות אדירות של לקוחות פוטנציאליים. המגמה של השיווק באינטרנט אינה דבר חדש וקיימת כבר מעל עשור. יחד עם זאת, הרבה מאד עסקים קטנים ואף עסקים בינוניים טרם השכילו להשתמש בפלטפורמה האדירה הזו, שהיא כבר מזמן לא בגדר “אקסטרה” או “מותרות” כי עם אפיק ערוץ הכרחי ובמקרים רבים משתלם יותר מכל ערוץ מדיה אחר – טלוויזיה, עיתון, רדיו וכו’.
יש כמה סיבות בגינן עסקים טרם פנו לערוץ שיווקי זה:
- טכנופוביה – מה לעשות, לא כולנו נולדנו גאוני מחשבים, חלקנו אפילו נרתעים מפעולות בסיסיות כמו לפתוח חשבון מייל וכו’ – לכן עולם האינטרנט נראה לי זר ומפחיד – ומכאן הדרך להתעלמות היא קצרה.
- תקציב – לא לכל עסק יש את המשאבים להשקיע בפרסום באינטרנט, למרות שזה לרוב נובע מחוסר מודעות שכן ישנם עסקים שמשקיעים הון עתק (במונחים של תקציבי אינטרנט) בפרסום “מסורתי” כמו רדיו או עיתונים מקומיים, אך זונחים דווקא את האינטרנט שיכול להניב את התוצאות הטובות ביותר עבורם.
- חוסק מודעות – חוסר מודעות לעניין או פשוט חוסר רצון להיכנס לזה עקב עצלנות או סיבות אחרות.
אז מהם האפשרויות העומדות בפני עסקים קטנים?
האפשרויות לפרסום ושיווק באינטרנט הן רבות ומגוונות ולמעשה ניתן למנות עשרות שיטות שונות, אך רוב העסקים נעזרים בכמה עיקריות שנציין אותן כרגע:
- הקמה וניהול של עמודי פייסבוק עסקיים
- פרסום ממומן בפייסבוק
- פרסום ממומן בגוגל (Google Adwords)
- קידום אורגני בגוגל
- יצירת סרטוני תדמית עסקיים וקידומם באחת השיטות הנ”ל
- פרסום בתשלום באתרי נישה הרלוונטיים לעסק
- יצירת באזז – לא מתאים לכל העסקים
- פרסום באמצעות באנרים וקניית מדיה – בד”כ דורש תקציבים גדולים אך לא תמיד
- ועוד…
לכל אחת מהשיטות הנ”ל יתרונות וחסרונות. אם הינך בעל עסק ואינך בטוח איזו שיטת שיווק הכי מתאימה לעסק שלך, צור קשר עם מומחים שיעשו לך סדר בבלאגן – עוד היום!