עמוק: פנורמות אינטראקטיביות מרהיבות של שוניות אלמוגים

שוניות אלמוגים הן מהמערכות האקולוגיות הכי מגוונות על פני כדור הארץ – ונתונות בסכנת הכחדה. מתפרשות כמו מרבדים על קרקעית הים, שוניות אלמוגים מושוות לעתים קרובות ליערות גשם, אלא שבית הגידול הזה לא מורכב מעצים אלא מאלמוגים, והוא מארח דגים ובעלי חיים ימיים אחרים ולא ציפורים.

אלפי מינים תלויים בחייהם במקבצי האלמוגים הצבעוניים האלה, שנהרסים בשיטתיות על ידי בני האדם. יותר מ-60 אחוזים משוניות האלמוגים ברחבי העולם נתונות בסכנת הכחדה מיידית. אם לא נפעל, מספר עצום מהן ייעלמו ב-40 השנים הקרובות. מחקר עגום שפורסם לאחרונה קובע כי 80% משוניות האלמוגים בקאריביים כבר נעלמו. עליית טמפרטורת הים, חקלאות ימית, זיהום מי הים, פלישת מינים אגרסיביים ופגיעה באיזון האקולוגי של בני האדם. חלק משוניות האלמוגים יידרשו ל-30 מיליון שנים כדי להשתקם, אך ההרס הוא כהרף עין.

על כן, חוקרים להוטים לתעד את היערות הימיים היפהפיים האלה כדי לתעד את מפת השימור. באמצעות ציוד צילום תת ימי רגיש, צוותים מה-Catlin Seaview Survey מצלמים שוניות אלמוגים ברחבי העולם ומשחזרים את המראה שלהן באמצעות פנורמות אינטראקטיביות ב-360 מעלות. התמונות המרהיבות, יותר מ-100,000 במספר עד כה, נשמרות באמצעות Catlin Global Reef Record – מאגר מידע הנגיש למדענים ולציבור. עד כה, תועדו שוניות אלמוגים בקאריביים, בחופשי אוסטרליה, גלפגוס, הווואי, ובקרוב המזרח התיכון ומונקו.

 

מלמעלה למטה: שונית אופסריי, אוסטרליה, שונית ריבון מספר 3 באוסטרליה, איי גלפגוס, אקוודור, שונית ארובה, הקאריבייים, האי ליידי אליוט, אוסטרליה, החור הכחול, בליז.

 

כל התמונות: Catlin Seaview Survey. דרך Wired

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן