שני ביצועים של ביונסה ובריטני שעולים על המקור

הייתם בשבוע שעבר בהופעה של ריהאנה והתאכזבתם? אנחנו לא מאשימים אתכם. גם אם סולחים על האיחור הקיצוני והעובדה שכוכבת הפופ לא החליפה תלבושות, קשה להבין איך בהופעה מוזיקלית עולה זמרת בינלאומית להופיע עם פלייבאק. אם היינו רוצים לשמוע מוזיקה מוקלטת היינו יכולים לנגן את הדיסק בבית.

כדי להוכיח שאפשר קצת אחרת – הנה שני ביצועים מפתיעים מאוד למוזיקת פופ מודרנית. הראשון (למעלה) הוא ביצוע אקפלה נהדר ללהיטים הכי גדולים של ביונסה. הוידאו כולל שירים מכל הקריירה של הכוכבת, והוא מבוצע על ידי ההרכב Pentatonix, שזכה בריאליטי-האקפלה The Sing Off בארצות הברית.

הסרטון השני מחליף את ביונסה בבריטני ספירס, ואת האקפלה בסגנונות רבים. יונתן קצין וארתור כץ (הישראליים) לקחו את השיר Toxic וביצעו אותו בשבעה סגנונות מוזיקליים שונים:

כל הפרויקט הזה התחיל כמשימת עבודת גמר באחד הקורסים ברימון”, סיפר לנו ארתור. “היינו צריכים לבחור שיר כלשהו ולהפיק אותו ב-5 סגנונות. חשבנו על כל מיני שירים שעלו לנו בראש וניסינו לראות אם אנחנו מצליחים לעשות אותם בסגנונות שונים ואם זה עובד בכלל כי המשימה היא לא פשוטה ולא רצינו שזה ייצא מאולץ, רצינו שיהיה מגניב ועם קצת הומור.. הגענו למסקנה שהתשובה תהיה בשיר פופ כלשהו והשיר הזה קפץ לי בעין בשירים שיש לי באייפון ונדלקנו על הרעיון ועשינו אפילו יותר סגנונות ממה שצריך.”

הרעיון להפוך את התרגיל לקליפ הגיע אורגנית במהלך העבודה: “הרעיון של הקליפ בא כשהיינו לקראת סיום כל הפרוייקט ונורא הופתענו והתלהבנו ממה שיצא לנו. כשהגענו לשלב של הקלטת השירה, קראנו לאייל גנץ, חבר מרימון, שיצלם אותנו תוך כדי ואז זרמנו על הרעיון של צילומי החוץ הנוספים”, הוא סיפר.

שני הביצועים האלה מזכירים לנו את מה שאולי כבר שכחנו: מאחורי התלבושות והריקודים והתאורה הנוצצת, שירי פופ מוצלחים יכולים להיות באמת מוצלחים. לא יצירות מוזיקליות גדולות, אבל כן ממתקים מוזיקליים שאפשר בכיף לשמוע ולזמזם.

עכשיו רק צריך לחכות שמישהו ירים את הכפפה וירים קליפ כזה שכולו מחווה לאחיות פיק. אנחנו מחכים.

תודה לארתור כץ!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן