ה”מכה” של האינטרנט: אי החתולים היפני

האי הזעיר אאושימה שוכן כ-12 ק”מ מחופיה של העיר אוזו ביפן והוא נשלט על ידי חתולים! 15 בני אדם בלבד מתגוררים באי, כולם גמלאים, והם חולקים את שטח המחיה שלהם עם 100 חתולים.

בהיעדר בקרה על הרבייה שלהם, החתולים מתרבים ללא הכרה בעשור האחרון, אך רק לאחרונה האי הפך לסנסציה גם ברשת והפך ליעד תיירותי מבוקש. זאת על אף שאין בו בתי מלון, מסעדות או כל אטרקציה אחרת מלבד ההולכים על ארבע. 

בימי מלחמת העולם השנייה האי שימש מקום מקלט לאנשים שנמלטו מאימת המלחמה. המפונים הגיעו לאי עם חיות המחמד שלהם והקימו את ביתם במקום. בשיאו שיכן האי 655 בני אדם בשנות ה-60′. עם זאת, רבים מהם נטשו את האי מאז לטובת עבודה בערים אחרות. הם נטשו את ביתם ואת חתוליהם, וכך רבים מהחתולים המבויתים נותרו בבתים וברחובות הנטושים. החתולים התרבו ומילאו את הרחובות במשפחות פרוותיות.

15 תושבי האי, בגילאי 50 עד 80, רובם פניוסנרים, מעידים כי שכניהם המזונבים עלולים להיות מטרד לא קטן ברגע שהם נכנסים לבתים, אך הם התרבו במימדים שאי אפשר להתמודד איתם. בעקבות הפופולריות הרבה של תמונות החתולים בטוויטר פנו אנשים רבים למועצת העיר אוזו וביקשו הנחיות איך אפשר להגיע ל”גן העדן לאוהבי החתולים”. אנשים מכל רחבי יפן, מהירושימה ועד ימאגוצ’י, נארה וקנגוואה, מתכננים לעלות לרגל למקדש החתולים הזה.

הדרך היחידה להגיע לאי היא באמצעות מעבורת ששטה פעם ביום מאוזו לאאושימה ובחזרה. “בכל שבוע מגיעים למקום תיירים רבים, על אף שאין בחתולים שום דבר מלבד חתולים”, הוא אמר ליאהו ניוז, וככל הנראה לא ממש הבין כי חתולים הם האטרקציה האמיתית של המקום. 

פרנסי המקום מודאגים מפני הגידול הפתאומי בתיירות לאי. הם חושבים שאם אאושימה ימשיך להיות יעד תיירות פופולרי עליהם להבטיח את הסדר והניקיון במקום, שלא יאכילו את החתולים יותר מדי ועוד. אאושימה אינו אי החתולים היחיד. אי נוסף, טשירוג’ימה, מאלכס 86 בני אדם וכ-100 חתולים. גם במלטה יש אוכולוסיית עצומה שמושכת למקום כ-20,000 תיירים יפנים מדי שנה.

דרך יאהו ניוז

 

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן