מחרימים את רולדין: תגובת נגד להתקפה על קופיקס

רשתות הקפה נלחצות מ”קופיקס”, הרשת החדשה שמוכרת קפה ושלל מוצרים בחמישה שקלים, ונדמה שהתגובה שלהן היא גול עצמי עבורן, רצף של התבטאויות שמשדרות לחץ והיסטריה, לפחות ברשת.

בעלי רולדין קובי חקק והיחצ”ן רני רהב ערכו הבוקר (א’) מסיבת עיתונאים לרגל 25 שנים לרשת רולדין, אשר הפכה להתקפה ישירה נגד המתחרה החדשה שפתחה בינתיים סניף אחד בלבד ברחוב אבן גבירול בתל אביב.

רהב וחקק רכשו כריכונים ופרוסות עוגה מקופיקס, הציגו אותם לראווה וחתכו אותם לחצאים, על מנת להראות כי המוצרים נחותים לכאורה בהשוואה למוצרים מקבילים ברשתות בתי הקפה הגדולות והיקרות יותר.

“בואו נקרא לאמת בשמה – אפשר לדבר, והצרכן מאושר, אבל בסופו של יום צריך לראות מה מוכרים”, אמר רהב, וענה לאחת העיתונאיות שאמרה לו כי ייתכן שהמוצר לא טעים לו אך טעים לצרכן אחר: “תטעמי, קחי חתיכה ותגידי. אני על טעם לא מתווכח. איזה סוג של חמאה יש כאן? זו מרגרינה? הכול זה כסף בסופו של דבר”. בהמשך הוא הציג כריך של קופיקס מול כריך של רולדין ואמר: “תראו את זה. איזה לחם איכותי יש כאן לעומת הלחם פקקטה שמוכרים בקופיקס”.

ראו גם: למה גם קפה ב-5 שקלים הוא יקר ומה האלטרנטיבה

חקק פרס כריכונים ועוגות של קופיקס והציג אותם לעיתונאים: “הגימיק של קופיקס… מבחינה שיווקית הצליח לו מאוד. המוצר שלו זה של כמו חנויות נוחות – yellow, מנטה. זה לא באיכות של רולדין, ארומה או ארקפה. קפה to go זה רק 10% מהמכירות. רוב המכירות זה אנשים שבאים ויושבים בסניף שבו אני משלם גם שכר דירה של 60, 70, 80 ואפילו 90 אלף שקל בחודש”.

ההתייחסות של רהב ורולדין המונה 47 סניפים למתחרה הקטן הסיטה את תשומת הלב אליו במקום להציב זרקור על כותרת האירוע, שהייתה אמורה להיות אסטרטגיית ההתפתחות של הרשת הכוללת פתיחה של 8-10 סניפים בשנה, וכן על הקמת מועדון לקוחות, אריזות חדשות ומיתוג חדש. מבחינת יחסי ציבור זו נראית כמו שגיאה קלאסית. המוביל לא אמור להתייחס למתחרה קטן ואם הוא מתייחס, היחס הזה מעביר תחושה של זיעה ולחץ. “אנחנו לא יודעים למכור קפה בחמישה שקלים“, אמר חקק בהתבטאות בעייתית נוספות. לא יודעים? חושב לעצמו הצרכן. אז תדעו.

תמונה: Amir Schiby

תמונה: Amir Schiby

כל זאת על רקע הדיווח ב”דה מארקר” כי בכירים ברשתות קפה מקיימים ביניהם קשר ומשתפים פעולה ובין השאר, דנו בתגובה לפתיחת רשת קופיקס, המציעה קפה ב-5 שקלים. דף פייסבוק חדש קורא לחרם על רשתות הקפה:

“אנו, צרכני הקפה בכל הארץ, פותחים בחרם קפה על כל הרשתות מלבד קופיקס (רשת בתי קפה בה כל המוצרים נמכרים בחמישה שקלים). לא נקנה יותר קפה במחירים מופקעים ולא נרשה לחלוב אותנו ללא הכרה. אין יותר 16 שקלים בממוצע לקפה הפוך, תשכחו מ-13 שקלים לקרואסון חמאה. הכוח הצרכני האמיתי נמצא אצל כל אחד ואחד מאיתנו. ביחד נייבש את בתי הקפה עד הורדת מחירי המוצרים”.

אבי כץ, מבעלי קופיקס, מסר בתגובה: “קופיקס גאה בכך שמתחרה ראה את הנושא מספיק חשוב כדי לגייס את רני רהב לעניין. רק מי שנלחם על רווח ענק ויש לו המון כסף והרוויח כל-כך הרבה כסף על קפה ועוגות יקרות, יכול לשכור את רני רהב להגן על עליו. “שנית, בכל קונדיטוריה איכותית שנקנה עוגות ביום חמישי ונציג אותם ביום ראשון, זה ייראה כך. עוגה שלוקחים, מטלטלים ומניידים אותה במסיבת עיתונאים לא נראית טוב, ובכל זאת זה היה נראה לא רע. אנחנו תמימים ונאיביים שחשבנו שהפתיחה של קופיקס תעבור לנו בשלום. רשתות הקפה דואגות, ובצדק. בשבועיים האחרונים מכרנו 40 אלף כוסות קפה לאנשים ב-5 שקלים. הם אהבו אותי”.

המחאה באה לידי ביטוי גם בתג בפייסבוק: #מחרימים_את_רולדין.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן