מה נסגר עם תחרות החצים של XL?

הנה שאלה טרחנית שכל אחד בטח שמע, בווריאציה כזו או אחרת, בחייו: “ואם כולם יקפצו מהגשר, גם אתם תקפצו?”. אם אתם מתכוונים להשתתף בתחרות שמארגן משקה האנרגיה XL – התשובה עלולה להיות חיובית.

התחרות, שזוכיה יקבלו כרטיסים חינם למסיבת Dead Sea Rave, מעודדת את גולשי עמוד הפייסבוק של המותג להצטלם יחד עם הלוגו של המסיבה (חץ המצביע מטה). בעוד רוב הגולשים בחרו להצטלם בפוזות רגועות יחסית, שניים מהם הלכו על צילום אקסטרימי שאולי מתאים לרוח המותג – אך היה עלול להסתיים באסון.

בתמונה, מצולמים המשתתפים כשהם תלויים על גשר, מעל כביש מהיר. התמונה הועלתה לעמוד הפייסבוק של XL יחד עם הכיתוב: “קופצים כל הדרך למטה עם XL!”.

כאן נציין: שני הנערים שבחרו להצטלם ככה לתחרות עשו זאת על דעת עצמם. הם ידעו את הסיכונים, וזכותם כמובן לעשות זאת. הבעיה היא כשהמותג מעלה את התמונה, שעלולה לדחוף משתתפים אחרים לנסות להצטלם ככה, ועוד מעודד את הפעילות הזאת. מספיק שמישהו אחד קצת יזיע בידיים או יחליק – והתמונה הבאה לתחרות תוכל להסתיים בבית חולים.

גם חלק מהגולשים בעמוד הצביעו על העניין הפעוט הזה. “אתם עוד תהרגו אנשים עם ה-xl שלכם”, אמר אחד מהם. גולש אחר כתב: “למה אתם מעודדים את זה? לא נראה לכם שזה עלול להזיק למותג אם המטומטמים הבאים שיעשו תמונה כזאת יתרסקו למוות”?

תגובת XL:

במסגרת הפעילויות של XL בעמוד הפייסבוק של המותג, גולשים מעלים לעמוד תמונות שונות ומשונות. למען הסר ספק, בתחרויות ובפעילויות אנו מעודדים יצירתיות כל עוד אינה פוגעת באיש, לרבות באלו המשתתפים בהם. כחלק ממדיניות המותג, אנחנו לא מורידים תמונות שגולשים העלו לעמוד, אלא אם כן מדובר בחומר פוגעני. התמונה הנ”ל הועלתה לעמוד הפייסבוק של XL ע”י גולשים כחלק מפעילות העלאת תמונות שהתקיימה בעמוד לטובת קידום האירוע שיתקיים במצדה בקרוב. התמונה מהווה ביטוי עצמי של האנשים בתמונה, ואינה קשורה למותג XL באופן ישיר. המותג XL אינו מקדם או מעודד התנהגויות מסוג זה בשום אופן, ועצם הימצאות התמונה בעמוד של XL אינו מהווה עידוד של התנהגות זו ע”י המותג. עם זאת, אנו מקבלים את הערת “חורים ברשת”, ומתנצלים אם התמונה גרמה לתחושות שליליות אצל חלק מהגולשים. התמונה תוסר מעמוד הפייסבוק של XL וכך נפעל גם בעתיד לגבי תמונות הכוללות תוכן, אשר עלול לגרום באופן ישיר או עקיף לפגיעה באדם כלשהו, לרבות באלו שמופיעים בהן.

עם זאת, חשוב להדגיש שפייסבוק הינה פלטפורמה לדו-שיח בין מותג לבין צרכניו ומעריציו, וככזו, היא מאפשרת לצרכנים להביע את עצמם ולתרום לתוכן של העמוד. התוכן של העמוד הוא תוצר של פעילות משותפת בין המותג לבין מעריציו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן