תמונה של אישה יולדת על דשא בית החולים הפכה ויראלית

תמונה של אישה אינדיאנית יולדת על דשא של מרכז רפואי במדינת אואחקה, בדרום מקסיקו, נגעה בנקודה רגישה במדינה בה עדיין יש חוסר שוויון כלפי אינדיאנים. התמונה עוררה סערה ברשת וויכוח לאומי, אשר הובילו להשעיית מנהל המרכז הרפואי שדחה את האשה ולפתיחת חקירת הפרשה.

בתמונה המדוברת, נראת אירמה לופז, צעירה בת 29, כורעת על הדשא לאחר שילדה, הבעת כאב רב על פניה ותינוקה מונח על הדשא בין רגליה כשהוא עדיין מחובר בחבל הטבור. התמונה צולמה בידי אחד מעוברי האורח הרבים שהגיעו למקום, אלייו פאקו לופז. התמונה יצרה סערה תקשורתית, והופצה בעיתונים ברחבי מדינה, היא אף הופיעה על השער של הצהובון “לה ראסון דה מקסיקו”, והופצה באופן נרחב באינטרנט. בעקבות המקרה, מנהל המרכז הרפואי, ד”ר אדריאן קרוז, הושעה מתפקידו, בעוד משרד הבריאות הפדרלי של מקסיקו והוועדה הלאומית לזכויות אדם החלו בחקירת האירוע.

לופז, אם לשלושה, הלכה יחד עם בעלה בחשכה במשך שעה על מנת להגיע למרכז הרפואי הקרוב ביותר. הם הגיעו לטיפול במרכז הרפואי בעיירה סאן פיליפה ג’אלאפה דיאז, אך נדחו לאחר שאחות אמרה להם שלופז רק בחודש השמיני ואינה מוכנה ללדת, זאת למרות שלופז הראתה סימנים ברורים של לידה קרבה. בני הזוג לופז שאינם דוברים ספרדית לא הבינו כיאות את מה שהאחות אמרה להם, מלבד את המילה לא, לכן יצאו מן המרכז הרפואי.

la razón de méxico

דרך: huffingtonpost.co.uk

שעה וחצי לאחר האירוע המים של לופז ירדו. מחוסר ברירה היא כרעה ללדת על הדשא מחוץ למרכז הרפואי, כשהיא אוחזת בחוזקה באחד מקירותיו. היא נותרה ללדת לבדה בעוד בעלה חזר למרכז הרפואי וניסה לשכנע את האחות לקרוא לעזרה. האחות אמרה מאוחר יותר כי המקרה אירע בגלל מחסום השפה וגם בשל מחסור בצוות רפואי. לופז התקבלה למרכז הרפואי לאחר שילדה, אך שוחררה עוד באותו היום. למרות מה שעברו, מצבם של לופז ותינוקה הוגדר כטוב.

האירוע הזה ממחיש את המחסור במשאבים הנדרשים לטיפול רפואי הולם בקרב יולדות במקסיקו, מדינה בה מאות יולדות עדיין מתות במהלך הלידה או אחריה. האירוע גם מצביע על האפליה שעדיין נמשכת במקסיקו כלפי האינדיאנים. סילביה פלורס, ראשת העיירה בה התרחש המקרה, אמרה שזו כבר הפעם השנייה השנה שבה אישה אינדיאנית נאלצת ללדת על המדשאה של בית החולים המדובר.

אואחקה היא אחת המדינות הכפריות העניות ביותר במקסיקו, בה נשים רבות מתות כתוצאה מדימום או רעלת הריון. אך התופעה הזו אינה ייחודית רק לה. במדינות כפריות במקסיקו בהן אוכלוסיית האינדיאנים גבוהה, כך גם שיעורי התמותה של הנשים היולדות עולה בהתאמה. בנוסף, במקסיקו, מידי שנה אחת מתוך חמש נשים בממוצע יולדות במקום שאיננו בית חולים או מרכז רפואי. לפי ארגון הבריאות העולמי, למרות שמקסיקו שיפרה את הטיפול הרפואי שהיא מספקת ליולדות, שיעור התמותה בקרבן עומד על 50 מיתות על כל 10,000 לידות.

תמונת שער: דרך: http://realitywives.net

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן