שלי יחימוביץ’ מגדירה מחדש את המושג צעיר

בכל פעם שהתקשורת מדווחת על צעיר בן 38 שנפצע בתאונת דרכים, זה עושה טוב לכמה אנשים בקהל. לא בגלל שהם שמחים לאיד, אלא מפני שהדיווח גורם להם להרגיש צעירים.  

“אכן, עישנתי סמים קלים, כמה פעמים, הפעם האחרונה הייתה לפני כ-16 שנה”, אמרה היום יו”ר האופוזיציה ח”כ שלי יחימוביץ’ בראיון לתוכנית “זוג או פרט” בערוץ הכנסת, בהנחייתם של נדב פרי ועמית סגל. בתשובה לשאלה האם היא תומכת בלגליזציה של סמים קלים, ענתה יחימוביץ’ כי “הנושא מורכב. אין לי עמדה חד משמעית בנושא, אבל בנסיבות הקיימות אני לא בעד. אבל אני כמובן תומכת בהתרת הרסן בשימוש רפואי של מריחואנה, ואני אף שותפה להצעת חוק בנושא”. יחימוביץ’ לא לפספסה הזדמנות לתקוע לשר האוצר יאיר לפיד, בהתייחסות לדבריו בעניין היורדים: “אני, בניגוד לו, חיה עם עברי בשלום. לפיד כל יום מוצא משהו חדש בעברו, כמו למשל שהוא ירד מהארץ”.

בפוסט בדף הפייסבוק של יחימוביץ’ היא מרחיבה:

“התראיינתי היום אצל עמית סגל ונדב פרי בתוכנית “זוג או פרט” בערוץ הכנסת, והם שאלו אותי אם השתמשתי אי פעם בסמים קלים. עניתי, כמו שאני רגילה, את האמת: שאכן עישנתי כמה פעמים (מעטות יש לומר), בצעירותי, הפעם האחרונה היתה לפני 16 שנים. אני יודעת שיש אצלנו איזה מנהג להתחמק, או לשקר, כשהשאלה הזאת נשאלת, אבל זה נראה לי מיותר וחוץ מזה אני נוהגת לומר אמת, כל אופציה אחרת נראית לי מסובכת מדי”.

כל הכבוד ליחימוביץ’ על המנהג המרענן בנוף הפוליטיקה המקומית לדבר גלויות, לא להתפתל ולהסתבך בשקרים של פוליטיקה ישנה, לא כל שכן לא ליישר קו עם הנטייה הארכי-שמרנית של פוליטיקאים ישראלים להתנער מעישון סמים קלים כאילו מדובר בתיבת פנדורה שפתיחתה תשאב את הקריירה הפוליטית שלהם לתחתיות השאול.

ראו גם: מסך עשן מתוק: דברים שיאיר לפיד שכח לומר בראיון

אלא שגם בתגובה של יחימוביץ’ בעניין המריחואנה יש לא מעט היתממות. היא משתמשת בפער הזמן כדי להרחיק בין הפוליטיקאית המיושבת שהיא היום לבין הצעירה הפוחזת שהייתה פעם, התמיכה (האמיצה אמנם בנוף המקומי) באי הפללה של מעשנים אך אי תמיכה בלגליזציה (למה בעצם?) והקריאה החשובה להקל על סבלם של חולים קשים באמצעות קנאביס רפואי. יחימוביץ’ הודתה בעישון מריחואנה בצעירותה. הפעם האחרונה הייתה לפני כ-16 שנה, לדבריה. יחימוביץ’ היא בת 53 היום. חשבון פשוט מגלה שהפעם האחרונה “בצעירותה” בגיל 37. מה שנקרא, תנו לי קצת מהחומר שהיא לקחה. נשמע כמו מעיין הנעורים.

הנה התגובה המלאה של יחימוביץ’:

“ואם כבר שאלו, ואם כבר עניתי, אז כמה הערות:


1. פרופורציות: יש לנו משימות לאומיות – מדיניות, חברתיות, כלכליות, אזרחיות – חשובות מאוד לפנינו. זו, בלשון המעטה, לא שייכת אליהן.

2. הפללת מעשנים: אולי יש מקום לבדוק את עצם מדיניות ההפללה. לא לגליזציה, אלא מעבר למדיניות שפויה יותר, שמתכתבת עם המציאות. במציאות ישראלים נורמטיביים רבים, שמשרתים בצבא, משלמים מיסים, מגדלים ילדים וכו’ – נחשבים לעבריינים בעיני המדינה.

3. קנאביס רפואי: אני בעד הרחבה והקלה בעניין זה, להקלה על סבלם של חולים קשים, וחתומה על הצעת חוק בנושא”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן