האם פייסבוק תזכה בפרס נובל לשלום?

האם פייסבוק תזכה בפרס נובל לשלום? שמה של הרשת החברתית מוזכר בין המועמדים לזכייה בפרס היוקרתי ב-2013. הרשת החברתית הגדולה בעולם, אשר לה 1.15 מיליארד משתמשים בחודש נכון לספטמבר, 2013, נחשבת לכלי פוליטי משמעותי במסגרת אירועי האביב הערבי, והיא סייעה מאוד בארגון הפגנות וביצירת קשר בין אקטיביסטים ברחבי העולם.

זהות המועמדים לפרס נובל לא נחשפת רשמית, אם כי חלק מהחברים בעלי זכות הצבעה (פרופסורים, יועצים לשעבר לוועדת הפרס ואחרים) לעתים חושפים את הבחירות שלהם. הזוכים יוכרזו על ידי הוועדה הסודית באוסלו ביום שישי, ה-11 באוקובר. השנה נרשם מספר שיא של 259 מועמדים לפרס, 50 מהם הם ארגונים.

בין המועמדים המוזכרים מאלאלה יוספזאי, נערה פקיסטנית בת 15 שנורתה על ידי הטאליבן בדרכה הבייתה מבית הספר בפקיסטן, וברדלי מאנינג, החייל האמריקני שהודה בהדלפת מאות מסמכים מסווגים לאתר ויקיליקס. עוד מועמד מוביל הוא דניס מוקווג, רופא וגניקולוג מקונגו שבולט במבק נגד אלימות מינית ברחבי העולם ושלוש אקטיביסטיות מרוסיה – לודמילה אלכסייווה, סבטלנה גנושקינה וליליה שיבנובה.

גייר לונדסטד, מזכיר וועדות פרס נובל אשר אין לו זכות הצבעה, ציין כי המועמדים השנה מתפרסים על פני כל העולם, ובהם שמות מוכרים, נשיאים וראשי ממשלות מפורסמים וכמה שמות פחות מוכרים של פעילים המעורבים בפרויקטים הומניטריים. הוא ציין כי חלק מהבחירות בשנים קדמו עוררו מחלוקת, אך הם הוסיפו לעניין סביב הפרס.

בשנה שעברה הוענק הפרס לאיחוד האירופי על חלקו בקידום השלום וזכויות אזרח באירופה בעקבות ההרס של מלחמת העולם השנייה. ההחלטה לוותה בביקורת על מתן הפרס לגוש שמתמודד עם משבר כלכלי שגורם סבל לאנשים רבים ביבשת.

תמונה: Shutterstock. דרך NTDTV

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן