גם עוזי דיין יורד על המהגרים הצעירים בגלל יוקר המחיה: בוגדים מאוסים

כנראה שלכל דור יש את ה”נפולת של נמושות” שלו: לאחר ששר האוצר, יאיר לפיד תקף את הישראלים הצעירים שמהגרים לחו”ל, מצטרף לעליהום האלוף (במיל’) עוזי דיין, המכהן כיום כיו”ר מפעל הפיס.

דיין מצטרף ליאיר לפיד בביקורת על הישראלים היורדים מהארץ ומכנה אותם “בוגדים מאוסים”.

“מילה לכל אלה ש’נמאס להם’ והם ‘עוזבים לאירופה'”, כתב לפיד בפייסבוק לפני כמה ימים, “אתם תופסים אותי במקרה בבודפשט. באתי לכאן לנאום בפרלמנט נגד האנטישמיות ולהזכיר להם איך ניסו לרצוח כאן את אבא שלי רק מפני שליהודים לא היתה מדינה משלהם, איך הרגו את סבא שלי במחנה הריכוז, איך הרעיבו את הדודים, איך ניצלה סבתא ברגע האחרון מצעדת המוות. אז תסלחו אם אני קצת חסר סבלנות לאנשים שמוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר”.

מעניין כי הביקורת, הן של לפיד והן של דיין, מתאפיינת בהתנשאות בין דורית ובין מעמדית. שניהם גברים לבנים עשירים. לפי פרסומים בתקשורת, דיין משתכר יותר מ-2 מיליון שקל בשנה על חשבון משלם המסים – ולא מוכן לשום קיצוץ בשכרו. על פי “גלובס”, מדובר בעלות שכר של כ-167 אלף שקל בחודש, או 5,555 שקל ביום. על פי דירוג “פורבס”, ללפיד הון עצמי של 22 מיליון שקלים. עוזי דיין (נולד ב-48′) מבוגר מלפיד (נולד מ-63′) אך שניהם מיוחסים (דיין בן למשפחת ‘אצולה’ ישראלית מיוחסת ולפיד בנו של טומי לפיד), בשר מבשרן של האליטות הישנות, שדרכם לצמרת הייתה סלולה.

סביר להניח שאילולא הייחוס המשפחתי והפריבילגיות ואילו היו צעירים בהרבה שנים, הן לפיד ודיין היו מתחבטים בבעיות פרנסה ועושים שיקול קר בין חיים יקרים בישראל לבין חיים זולים יותר בנכר. אך הציונות נוחה יותר מפסגת הר של מזומנים ועמדות השפעה חסרות דאגה אישית ממשית (לפיד כשר האוצר, דיין כיו”ר מפעל הפיס), וכך ממרום שבתם יכולים היהירים והמתנשאים האלה להטיף ציונות לדור הבא שהם ובני דורם היו אמורים לדאוג לו לתנאים שמעודדים צמיחה במקום בריחה. אילו הייתה להם קצת יותר מודעות עצמית הם היו שותקים. שתיקה הייתה עדיפה.

ראו גם: שלוש סיבות למה גדל כאן דור אומלל

תודה לאורי סברן על הטיפ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן