מי היה מאמין שאפילו פסטה יכולה לפתח מודעות פוליטית. גווידו ברילה, יושב הראש של יצרנית הפסטה ברילה, סיפר לפני מספר ימים כי הוא לא מתכוון לשלב זוגות חד מיניים בפרסומות של החברה – וגרם למהומה רבה בסיר הספגטי.
הציטוט של גווידו בהחלט לא ניחן ברגישות רבה: “אנחנו לא נשלב הומוסקסואלים בפרסומות שלנו, כי אנחנו אוהבים את המשפחה המסורתית. אם ההומוסקסואלים לא אוהבים את זה, הם תמיד יכולים לאכול מותג פסטה אחר. כולם חופשיים לעשות כל מה שהם רוצים, כל עוד זה לא מפריע לאף אחד אחר”. הוא אמר.
כתגובה, גולשים רבים החליטו “לעשות את מה שהם רוצים” – ומה שהם רצו לעשות היה לצאת בפומבי נגד ברילה וההתבאטות של המנכ”ל שלה, שיכולה בקלות להתפרש כהומופובית.
להלן מספר תגובות של גולשים:
ויש גם חברות פסטה אחרות שלקחו את העניינים לידיים והבהירו שלהן לא אכפת להן מה ההעדפה המינית של הצרכנים. לא בטוח האם כל הפרסומים האלה רשמיים – אך הם כן מעודדים לעבור מותג ולחפש תחליפים לברילה:
צ’ירליין מעקיי, סופרת ואישתו של המתמודד לראשות העיר ניו יורק בין דה-בלסיו, קראה בטוויטר שלה לזנוח את ברילה ולעבור למותגי פסטה אחרים:
בברילה עצמה, יש לציין, מיהרו להביע חרטה על דבריו של יושב הראש: “בעוד אנחנו לא יכולים לקחת בחזרה את המילים, אנחנו בהחלט יכולים להתנצל. לכל אלה שנעלבו או נפגעו, אנחנו מצטערים מעומק הלב”, פורסם בחשבון הטוויטר של הסניף האמריקני של החברה.
While we cannot undo words that have been said, we can apologize. To all of those that we have hurt or offended, we are deeply sorry.
— Barilla US (@BarillaUS) September 26, 2013
האם ההתנצלות הזאת באמת תגרום למי שהחליט להחרים את המוצרים של ברילה להתחרט? כנראה שלא. מצד שני, ברילה היא מותג ענק וותיק, וסביר להניח שתצליח לשרוד גם ללא התמיכה של ההומוסקסואלים – אם כי סביר להניח שיושב הראש לא הפעיל את הראש לפני דבריו.
דרך BuzzFeed