אלפים חתמו על העצומה הקוראת לערוץ 10 להדיח מהפריים טיים עבריין מין מורשע

אלפי אנשים חתמו על עצומה הקוראת לערוץ 10 להדיח מהפריים טיים את דודו דיגמי, עבריין מין מורשע. דיגמי משתתף ב“הכפר”, תוכנית הריאלטי המקורית והחדשה של ערוץ 10.

התוכנית צפויה לעלות לשידור ביום רביעי – אך כבר מספקת שערוריה עסיסית שבכירי הערוץ וודאי היו שמחים להעלים: מסתבר שאחד מהשתתפים בתוכנית הוא עבריין מין שהורשע לפני ארבע שנים בבעילה אסורה בהסכמה של קטינה. המשתתף, דוד דיגמי, הורשע בקיום יחסי מין אסורים עם נערה שהיתה באותה תקופה בת 13. על פי הפרסומים, כתב האישום המקורי שהוגש נגדו היה באשמת אונס, אך בסופו של דבר חומרת האישום הופחתה והוא הורשע בבעילה אסורה בהסכמה.

בימים האחרונים נשמעו ברשת קולות מחאה רבים, שדורשים מערוץ 10 לגנוז את הריאליטי, ומהצופים להעביר ערוץ בזמן שידורה. בעצומה הקוראת להדיח את דגמי מהתוכנית נכתב:

תכנית של ערוץ 10, תכנית ריאליטי בשם “הכפר” שתעלה לאוויר בקרוב, החליטה שזה מוסרי, הגיוני ולגיטימי לגמרי לכלול בסט של המשתתפים את עבריין המין המורשע בבעילת קטינה, האנס, דודו דיגמי.

מעבר לנזק ולעלבון שייגרם לקורבן אשר תאלץ לקבל את העובדה שהאדם שאנס אותה ללא רחם מופיע עכשיו בפריים טיים של ערוץ 10 – ייגרם נזק חמור ומשמעותי מאין כמוהו. הלגיטימציה והסובלנות של החברה הישראלית כלפי עברייני מין תתחזק. זהו אחד המקרים אשר משמר את המגמה הסובלנית הזו, שמאפשרת לעברייני מין להשתתתף במרחב הציבורי ולקחת חלק עיקרי כדמות מבדרת. עבריין מין מורשע, אינו אדם שיכול להופיע בטלוויזיה בידורית, אינו אדם שרשאי לעבוד במוסדות חינוך, פוליטיקה וחברה. זהו אדם אשר אנס אדם אחר, השתמש בכוחו ובסמכותו כדי לכפות את גופו ורצונותיו.

חתמו על העצומה, אל תצפו בתכנית ובזכות הלחץ שנפעיל ערוץ 10 ידיח את האנס הזה מהסט של התכנית ונוכל להפוך את המגמה ולהוקיע את עברייני המין ממסך הטלוויזיה שלנו כדמויות לחיקוי ובידור ונוקיע אותם מספירות ציבוריות כדי שלא תהיה לגיטימציה להופעתם ולגרימת הנזק החברתי הכבד”.

משפחת דיגמי, מתוך האתר הרשמי של “הכפר”

“הכפר”, בה מתמודדות ארבע משפחות שמתחרות זו בזו באתגרים שונים, צולמה כבר כולה – ולערוץ 10 אין אפשרות ריאלית להדיח או “להעלים” את דגמי משורותיה. הבחירה של הערוץ יכולה להיות לנסות להתעלם מהסערה ולקוות שהיא תעבור – או לגנוז את התוכנית כולה, מהלך שיגרום לו נזק כלכלי רב שלא בטוח שיוכל לעמוד בו.

אך את הצופים הפוטנציאליים כל זה לא מעניין: המחשבה של לתת למי שהורשע בעברו בעבירה כזו, גם אם כבר שילם את חובו לחברה, להפוך לכוכב ריאליטי היא מטרידה בלשון המעטה – ובהחלט גורמת לנו לרצות לוותר על הצפייה (לא שהיינו ששים לצפות בריאליטי הזה בכל מקרה, אבל עכשיו במיוחד) – זאת למרות שאיננו יודעים את כל נסיבות המקרה שהובילו להרשעתו של דיגמי, ושיש הבדל בין “בעילה בהסכמה” לבין אונס. במקביל, נפתח אירוע פייסבוק בנוסח “גם אני לא צופה בריאליטי של ערוץ 10, הכפר“.

הדיון הציבורי ברשתות חברתיות עוסק בשאלה מסקרנת ורלוונטית: מה הסטנדרט המוסרי הנדרש מגופי שידור בתוכניות ריאליטי. האם כל מי שפשע בעבר – החל מגניבה, שוד בנק עד רצח – אך שילם את חובו לחברה – כשר להיות כוכב ריאליטי שמדברים עליו במאות אלפי בתי אב. הקול שעולה מהשיח ברשתות החברתיות ומיועד לאוזני קברניטי ערוץ 10 עונה חד משמעית לא. הדילמה של גופי השידור היא אם להקשיב לקולות שעולים מהרשתות או לרדוף אחרי הרייטינג. אין ספק שבטווח הקצר הרדיפה אחרי הרייטינג תשתלם, אך בטווח הארוך, התעלמות מהרשתות החברתיות אינה נבונה.

ערוץ 10 מסר את תגובתו ל”ידיעות אחרונות”: “שאלת ההשתתפות בתוכניות טלוויזיה של גברים ונשים שביצעו עבירה היא שאלה שאיתה מתמודדים ערוצי הטלוויזיה בישראל בשנים האחרונות. ביחס לאנשי ציבור שהורשעו כבר הוכרע שהם יכולים לחזור לחיים הציבוריים. משנודע לנו על העניין באשר למשתתף התוכנית ‘הכפר’, בדקנו והחלטנו שעלינו לנהוג ברוח פסק הדין של השופט בפרשייה משנת 2001. בנימוקיו הדגיש השופט את השינוי שחולל המשתתף בחייו, וגזר עליו עונש של שישה חודשי עבודות שירות. השופט כתב אז: ׳מאז התרחק הנאשם מהחברה השולית, השתלב במסגרת תעסוקתית מסודרת ביחד עם אביו, התחתן, הקים משפחה ולא הסתבך בפלילים׳. אחרי שחלפו חמש שנים מאז שילם את חובו לחברה, ובהתחשב בדברי השופט, נשאלת השאלה האם נכון שלא להתחשב בשיקומו של אדם ובהתמודדות שלו עם עברו”.

דיגמי מסר ל”ידיעות אחרונות”:“בערוץ 10 יודעים הכל ומעודכנים בהכל”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן