האיש הכחול מת השבוע בגיל 62

פול קרסון, שהפך לתופעה ויראלית לאחר שעורו הפך כחול, מת בבית חולים בוושינגטון ביום שני. 

קרסון, שהיה בן 62 במותו, הוחש לבית החולים בשבוע שעבר לאחר שסבל מהתקף לב. הוא אובחן בדלקת ריאות ומאוחר יותר סבל משבץ חמור, מסרה ביום שלישי ג’ו אנה קרסון, אשתו בנפרד.

כאשר קרסון נולד עורו של הילד המנומש היה רגיל, אך הוא החל להפוך כחול בגיל 15 עקב תסמונת רפואית נדירה הידועה בשם “ארגיריה” (Argyria)‬ מ”כסף” בשפה היוונית או “סינדרום העור הכחול‭.”‬ הכל החל כאשר קרסון חלה בדלקת עור, דרמאטיטיס, שגורמת לעור יבש ומגרד. הוא ניסה לטפל במחלה באמצעות מריחת העור ושפשופו בחומר תרופתי נוזלי שרקח בעצמו, ושהכיל רכיב כימי שמקורו במתכת הכסף (כסף קולואידלי ‭(Colloidal Silver – ‬. הוא אפילו שתה מהתרופה שיצר במו ידיו. לאט לאט הפך עורו לכחלחל, ואחריו הכחילו גם ציפורני ידיו ורגליו. ההכחלה היא כתוצאה של שקיעת גרגרי כסף בעור, מה שמעניק לעור את הגוון הכחלחל-אפרפר המוזר שלו.

הרופאים לא היו בטוחים מהי הסיבה למחלה הייחודית של קאראסון. בהמשך עלתה הסברה מדובר בתגובה אלרגית בלתי הפיכה לאותו תכשיר. אנה קרסון סיפרה כי יש אנשים שכינו אותו “דרדסבא” לאחר שעורו הפך כחול. הרעמה והזקן הלבנים תרמו לדמיון הזה. הוא לא אהב את הכינוי הזה לרוב, היא סיפרה, אך אם ילד רץ אליו וכינה אותו בשם הזה הוא חייך”. בשנת 2008 הופיע קרסון הכחול בתוכנית Today ברשת NBC וסיפר בגילוי לב על מצבו. המוות של קרסון אינו קשור לתסמונת ממנה סבל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן