15 מגלשות המים המגניבות בעולם

אמנם הקיץ כבר מראה סימני פרידה מאיתנו ונראה כי המפגשים שלנו עם עולם המים עומדים להיערך בתדירות גבוהה יותר – זאת בשל ממטרי הגשם שיחלו לפקוד את אזורנו בחודשים הקרובים. אך דווקא בשל כך, כאות געגועים לעונה החמה המלאה באטרקציות מים, ריכזנו עבורכם את מגלשות המים הכי ייחודיות בעולם.

הארוכה, הגבוהה, המהירה, זו שכוללת את הסיבובים החדים וזו שתגרום לכם להתגלש היישר לבריכת כרישים. קבלו את הדור הבא של מגלשות המים.

ראו גם: המגלשות העצובות בעולם

1. Leap of Faith

מגלשת המים הזו, הממוקמת באיי פרדייז, בהאמה, מתחילה במרומיו של מבנה המדמה מקדש מאיה. מבקרי פארק המים אטלנטיס, בו מותקנת המגלשה הזו, מתחילים את מסעם הרטוב בגובה של 18 מטרים. אך במקום לגלוש אל בריכת מים חביבה, ממשיכה הגלישה אל תוך מנהרה שקופה השוכנת בבריכת כרישים. רק לאחר גלישה קצרה במנהרה, זאת לצד כרישים הרעבים לטרף, מוצאים עצמם המתרחצים בבריכת שחייה רגילה.

2. Insano

דרך Reddit

מחזיקת שיא העולם כמגלשה הגבוהה ביותר היא המגלשה השוכנת בפארק המים Insano שבברזיל. 41 מטרים גובהה ובחמשת השניות של הגלישה בה צוברים הגולשים מהירות של 104 קמ”ש, מהירות שלא תבייש שום כביש בין עירוני. בסיום הגלישה לא מצפה אטרקציה מפתיעה, אלא רק בריכת שחייה פשוטה.

3. The Mammoth

537.5 מטרים וזמן גלישה של 3 דקות הופכים את מגלשת הממותה לארוכה ביותר בעולם. עיקולים, פניות, גלישה חופשית ומשיכה באמצעות מסועים – כל אלה מרכיבים את הממותה השוכנת במדינת אינדיאנה שבארה”ב.

4. The Magic Eye

אם הזכרנו את המגלשה הארוכה ביותר, ראוי גם שנזכיר את זו הסגורה הארוכה ביותר. מגובה של 22 מטרים ולאורך של 356 מטרים מתגלשים הרוחצים בתוך תעלה בעלת אטרקציות שונות, הממוקמת בגרמניה. צבעים, נורות והד מבעית – כולם הופכים את חווית הגלישה לחזקה יותר.

5. (AquaLoop (1

במגלשה הזו הממוקמת בסלובניה מצליחים המתגלשים להגיע למהירות גלישה של 80 מ’ בשנייה, בזכות העובדה שבתחילת הגלישה, בשיא הגובה של המגלשה, עומדים המתגלשים והרצפה נפערת תחתיהם. בזכות אותה נפילה חופשית צוברים המתגלשים את המהירות המתאימה, וזו מאפשרת להם לבצע את הלופ המלא הכולל סיבוב של 360 מעלות.

6. (AquaLoop (2

גם בקוריאה הדרומית, בפארק המים Caribbean Bay, ממוקמות מגלשות לופ. הרעיון דומה, נפילה חופשית בתחילת הגלישה גורמת למתגלש לגלוש במהירות מספקת לביצוע סיבוב 360 מעלות.

7. Summit Plummet

עם גובה של בניין בן 12 קומות (36.5 מ’) ומהירות מקסימלית של 90 קמ”ש, ניתן לדרג את המגלשה הזו כגבוהה ביותר בארה”ב. היא מתחילה בגלישה קצרה תחת כיפת השמים וממשיכה במנהרה חשוכה.

8. The Wedgie

כשניסינו להגדיר בעברית וודג’י מהו, נתקלנו בקושי. לכן פנינו לחברתנו היקרה ויקיפדיה, שם טוענים (בתרגום חופשי) כי וודג’י מתרחש בעת שתחתונים, או כל לבוש תחתון אחר, נתקע בתוך ישבנו של הלובש אותם. במילים אחרות, זה מה שיקרה לבגד הים שלכם אחרי שתשתמשו במגלשת הוודג’י המותקנת בפארק מים באוסטרליה. 17 מ’ גובה עם נפילה חופשית בתחילתם, לוקחות את הגולש למהירות מירבית של 45 קמ”ש.

9. Città del Mare

בכפר הנופש הזה שבאיטליה תמצאו מגלשת מים שזורקת אתכם היישר לים התיכון. הים הזה בהחלט לא זר לנו הישראלים, אך כשמסתכלים על חופיו האיטלקיים הכל נראה יפה יותר.

10. The Tornado

כנראה שזה מה שעבר במוחם של מהנדסי המתקן הזה: “מה עוד אפשר לחדש? בואו נעשה מתקן שיערבל את המתגלשים טוב טוב לאחר שיסיימו את הגלישה הקלאסית”. אמנם המתקן הזה, המותקן באוסטרליה, לא נחשב יחיד במינו, אך בהחלט מדובר באחד המאסיביים שראינו.

11. Brain Wash

ואם במערבלים עסקינן, הכירו את המערבל העצום הזה באורלנדו שבארה”ב. 16 מטרים של גלישה עד למערבל. 20 מטרים של עירבול יסודי, ולסיום – רענון: גלישה לתוך בריכת שחיה.

12. Jumeirah Sceirahk

אם עקבתם אחרי המגלשות עד כה, תמצאו שזו לא מחדשת דבר מבחינת האטרקציות הנלוות לגלישה. מגלשה זו ייחודית בעיקר בשל עיצובה האוריינטאלי באופן המותאם לאבו דאבי, שם היא מותקנת. מגובה של 33 מטרים יוצאים המתגלשים למסע שיגיע למהירות של 80 קמ”ש.

13. Tantrum Alley

ואם נחזור שוב למערבלים, בדובאי החליטו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה: לא אחד, לא שניים, אלא שלושה מערבלים שמחכים רק למסע הרטוב שלכם על גבי סירת גומי המיועדת לארבעה מתרחצים.

14. Head-first Racer

ואם יצר התחרותיות בוער בכם, תוכלו להתחרות בגלישה בו זמנית יחד עם קבוצת חברים, כל זאת מגובה של 20 מטרים. את 8 המגלשות הצבעוניות האלה תוכלו למצוא בפארק מים בסין.

15. Epic Plunge

בכדי להגיע למגלשת חלומותיכם, לא בטוח שתצטרכו להלך על אדמותיהן של ארצות שונות. המגלשה הזו ממוקמת על ספינת תענוגות נורווגית, כך שממש בלב ים כבר תוכלו ליהנות מאטרקציות מים ייחודיות.

דרך: BuzzFeed, StudentBeans, כלכליסט. תמונת שער: CC-by-2.0  davidkosmos

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן