מבריק: למה אסור לתת סמרטפונים לילדים (וידאו)

הקומיקאי לואי סי קיי חזר על המערכון המעולה שלו מ-“Everything’s amazing and nobody’s happy” בהופעת אורח אצל קונאן, והסביר למה הוא מסרב לרכוש סמרטפונים לילדים שלו. כרגיל אצל סי קיי מאחורי הצחוק יש גם לא מעט אמת לא מתפשרת ולא מעט דכדוך קיומי.

“המטרה שלי כהורה היא לא להסב אושר לילדים שלי אלא לגדל אותם להיות מבוגרים שיכולים להסתדר בעולם הזה”, אומר סי קיי, “זה עולם קשה לחיות בו”. 

בתחילה הוא מסביר למה לדעתו סמרטפונים הופכים ילדים רעים:

“אני חושב שהדברים האלה רעילים, בייחוד לילדים. הם לא מסתכלים לאנשים בפרצוף כאשר הם מדברים אליהם והם לא מסייעים בטיפוח אמפתיה. אתה יודע, ילדים יכולים להיות רעים, אך כאשר הם מביטים בילד ואומרים לו ‘אתה שמן’, הם רואים כיצד פניו מתעצבות ומכאן הם מקבלים את המסר שזה מבאס לגרום לאדם להרגיש כך. אך כאשר הם מסמסים “אתה שמן”, המסר עובר בקלות וללא מחיר מצדם”.

בהמשך סי קיי נוגע בנושא רחב יותר: ההשפעה האגשית השלילית של סמרטפונים על מבוגרים:

“אדם צריך לטפח את היכולת להיות עם עצמו מבלי לעשות שום דבר אחר. הסמרטפונים גוזלים מאיתנו, את היכולת רק לשבת שם. זו המשמעות של להיות בן אדם. משום שמתחת לכל דבר אחר בחיים שלנו יש את הדבר הזה, הריקנות הזו – ריקנות נצחית. הידיעה שהכל לחינם ושאתם לבד. זה טמון שם.

לפעמים כאשר הדברים מתבהרים, אתם מפסיקים להתעסק בשום דבר אחר. אתם יושבים במכונית שלכם ומרגישים שהנה זה בא. אני לבד לגמרי. היא מתגנבת מאחוריכם, העצבות הזו. החיים עצובים להחריד, מעצם קיומם. לכן אנחנו מסמסים ונוהגים. אני מסתכל סביבי ורואה פחות או יותר שכל האנשים שאני מכיר נוהגים ומסמסים. הם רוצחים אחרים במכוניות שלהם, אך אנשים מוכנים להסתכן בלקיחת חיים של אחרים משום שהם לא מסוגלים להיות לבד ולו לשנייה אחת. המחשבה על כך קשה מדי עבורם”.

דרך Gawker

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן